3 سال از وعده مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) می گذرد؛

دفتر مدیر، کلاس درس دانش آموزان سلمان آبادی می شود

3 سال از وعده ساخت 2 باب مدرسه می گذرد و همچنان مسئولان فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به تعهد خود عمل نکرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روستای سلمان آباد در 35 کیلومتری تهران و در اتوبان تهران- قم قرار دارد که با ساخت فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حریم این فرودگاه قرار گرفت.
با آغاز ساخت فاز دوم فرودگاه بین المللی از سال 87 کار تملک این روستا که در ردیف پروازی باند جنوبی فرودگاه قرار گرفته بود آغاز شد.
بنابراین مقرر شد تمام روستا اعم از منازل مسکونی، تجاری، زمین‌های کشاورزی و واحدهای دامداری طی شش ماه تملک شود.
با آغاز طرح تملک روستا ابتدا مراکز درمانی، بهداشتی، اداری، مساجد و 2 باب مدرسه این روستا تخریب شده این در حالیست که با توجه به اینکه جمعیت این روستا روانه شهر حسن آباد شدند مقرر شد مراکزی که تخریب شده‌اند در شهر حسن آباد احداث شود از جمله 2 باب مدرسه‌ای که 250 دانش آموز این روستا را در خود جای داده بود.
* عدم تعهد مسئولان فرودگاه با گذشت 4 سال
طرحی که باید 6 ماهه به اتمام می‌رسید حالا با گذشت 4 سال با توجه به عمل نکردن مسئولان فرودگاه امام به تعهداتشان ،سبب سرگردانی 250 دانش آموز این روستا شده است.
یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با تخریب مدارس روستا حالا نزدیک 3 سال است که ما باید فرزندانمان برای رفتن به مدرسه به حسن آباد ببریم این مسیر برای بچه‌ها مسیر دور و خطرناکی است و ما باید خودمان آنها را به مدرسه ببریم و بیاوریم و این مستلزم صرف هزینه‌ی بالاست.
مرضیه دختر هشت ساله‌ای که امسال هم باید برای رفتن به مدرسه به حسن آباد برود می گوید: مسیر رفت و برگشت برای به مدرسه برایمان خیلی سخت است این درحالیست که مدارس روستای خودمان را تخریب کرده‌اند و ما مجبوریم این مسیر را هر روز طی کنیم.
یکی دیگر از اهالی گفت: ما چندین خانواده باقی مانده در این روستا هستیم که خانه‌هایمان را تملک نمی کنند و مجبوریم برای رفتن به مراکز اداری و درمانی من جمله مدرسه فرزندانمان مسیر طولانی را طی  کنیم.
در این خصوص کریم رئوف بخشدار فشافویه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: فرودگاه همچنان به تعهد خود برای ساخت 2 باب مدرسه عمل نکرده است آنان مکلف به اجرای قانون هستند این در حالیست که بارها برای رفع این مشکل جلسه گذاشتیم وهر بار با بیان دلایلی تنها سعی در توجیه کردن خود و به تعویق افتادن این مهم دارند.
این در حالیست که شهر حسن آباد به شدت به این مدارس نیاز دارد.
* تراکم بیش از حد کلاس‌های درس با ورود دانش آموزان سلمان آبادی
با توجه به موقعیت شهر حسن آباد به دلیل وجود شهرک صنعتی شمس آباد و ساخت مسکن مهر این شهر با رشد 10 درصدی تعداد دانش آموزان روبه رو است.
رئیس آموزش و پرورش بخش فشافویه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: 2 باب مدرسه روستای سلمان آباد در مجموع 12 کلاس درس و 250 دانش آموز داشت که با تخریب مدارس طی 3 سال گذشته این دانش آموزان برای کسب علم به حسن آباد می‌آیند.
قربانی ادامه داد: هم اکنون بخش فشافویه شامل شش هزار و 900 دانش آموز در قالب 32 مدرسه می‌شود که با توجه به رشد سالانه و سرازیر شدن دانش آموزان روستای سلمان آباد به این شهر کلاس‌های 25 نفره تبدیل به کلاس‌های 42 نفره شده است.
وی افزود: با توجه به تشکیل پایه ششم از ابتدایی سال تحصیلی جدید و با توجه به مشکل تراکم زیاد  دانش آموزان ما مجبوریم از فضاهای اداری استفاده کنیم به عنوان مثال اتاق معاون و مدیر را یکی کرده و از آنها برای تشکیل کلاس استفاده کنیم.
قربانی خاطر نشان کرد: این در حالیست که طی 3 سال گذشته بارها از مسئولان خواستیم این مدارس را احداث کنند حتی با پیشنهاد اعطای زمین از سوی آموزش و پرورش و یا هزینه‌ی آن را به حساب آموزش و پرورش واریز کنند اما متاسفانه تا به امروز اقدامی صورت نگرفته و آخرین پاسخی که به ما دادند این است که فعلا بودجه نداریم.
درست است که توسعه فضاهای حمل و نقل وشتاب بخشیدن به جابجایی کالا و مسافر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما نمی‌توان از جایگاه با ارزش علم و تحصیل هم غافل شد نمی شود از فضاهایی که قرار است آینده سازان کشور را تربیت کنند غافل شد 2 هفته دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و این بار هم سرآغاز مشکلات دانش آموزان سلمان آبادی خواهد بود./ز
گزارش از فاطمه هنرور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار