دکتر فرهاد دانشجو:

باید از نخبگان و استعدادهای درخشان در مدیریت استراتژیک کمک گرفت

دکتر فرهاد دانشجو در شصتمین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از نخبگان و استعدادهای درخشان در بحث مدیریت استراتژیک کمک گرفت.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای هدایت استعدادهای درخشان باید وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شود، گفت: نیاز به استفاده از نخبگان و نهادینه شدن فعالیت­های پژوهشی مهم تر از کسب مقام در جشنواره­های مختلف است.
وی با بیان اینکه جوانان نخبه کشور باید در جهت حل مشکلات جامعه و تحریم­ ها کمک کنند، افزود: بیش از 90 درصد مسوولان در جمهوری اسلامی ایران با کار و تلاش به جایی رسیدند و نخبگان و استعدادهای درخشان و پژوهشگران بزرگترین و مهم ترین تکیه گاه­ها هستند.
دکتر دانشجو بر حمایت از نخبگان عالم، باهوش و دانشمندی  که مسلمان، مومن، ولایت مدار و دلسوز نظام هستند، تاکید کرد و گفت: برقراری ارتباط و اجرای پروژه­های مشترک با وزارتخانه­ ها و نهادهایی نظیر وزارت نفت، وزارت بهداشت، وزارت علوم و غیره باید در دستور کار قرار گیرد.
وی بر تجمیع پروژه­های تحقیقاتی، تیم­های روباتیک و غیره در کمیته­ای مشترک در قالب شرکت­های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: باید از نخبگان و استعدادهای درخشان در بحث مدیریت استراتژیک، فلسفه، حقوق و غیره کمک گرفت.
همچنین دکتر محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم و عضو شورای هدایت در سخنانی با اشاره به اینکه باشگاه پژوهشگران جوان در سال 77 آغاز به کار کرد و زیرساز تشکیل بنیاد ملی نخبگان شد، گفت: باشگاه در ارزشیابی واحدهای دانشگاهی باید طوری عمل کند که دفاتر باشگاه پژوهشگران جوان محصول و پروژه کاربردی تحویل دهند و سهم باشگاه در بنیاد نخبگان تعیین شود.
وی بر ایجاد معاونت فرهنگی در چارت باشگاه پژوهشگران تاکید کرد و افزود: اساساً در حکومت جمهوری اسلامی ایران فعالیت های پژوهشی باید با پشتوانه فرهنگی و اسلامی همراه باشد.
ملاباشی، تشکیل دائمی اتاق فکر را گامی موثر در جهت بروز رسانی فعالیت­های باشگاه پژوهشگران جوان طی 14 سال گذشته دانست.
همچنین دکتر کریم زارع رییس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه مدیران قبلی باشگاه بستر مناسبی را برای فعالیت های پژوهشی در کشور فراهم کرده ­اند، افزود: باشگاه دارای 245 دفتر در سراسر کشور است که بیش از 220 دفتر آن فعال است.
وی با اشاره به اینکه قرارداد همکاری­های پژوهشی با بنیاد حکمت اسلامی و خانه فلسفه منعقد شده است، افزود: چهره­ های استعدادهای درخشان باید همواره در باشگاه مورد حمایت قرار گیرند و انجمن ­های علمی باید مسیر را برای ایجاد مراکز رشد هموار کنند.
دکتر زارع ادامه داد:باشگاه پژوهشگران جوان دارای 725 عضو استعدادهای درخشان است که در جلسه امروز 26 پرونده جهت متقاضیان استفاده از امتیاز پذیرش بدون آزمون در دانشگاه بررسی می شود.





دکتر حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه انتظار ما از باشگاه این است که برنامه­ های اجرایی خود را برای تحقق شرکت­های دانش بنیان و پروژه های کاربردی ارائه کند، افزود: ما می توانیم در این راستا برنامه ­هایی را در مدت زمان مشخصی تهیه کنیم.
وی ادامه داد: کار بر روی اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه ­هایی است که می توان از طریق نخبگان به آن پرداخت و برای راه کارهایی که ارائه می شود، برنامه ریزی کرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.