ساخت ساختمان اجلاس سران در طول 6 ماه

ساختمان سران اجلاس سران كشورهاي عضو غيرمتعهد در طول 6 ماه ساخته و تمامي قسمت هاي آن به جز اسكلت تغيير كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي در مراسم تجليل از خادمان عرضه خدمت رساني در برگزاري مراسم اجلاس سران كشورهاي عدم تعهد در فرودگاه هاي بين المللي مهرآباد و امام خميني با بيان اينكه تمامي افراد و كساني كه در طول انقلاب اسلامي و بعد از آن همكاري كرده اند هدفشان نشان دادن كارآمدي نظام جمهوري اسلامي ايران است گفت: تمامي اين افراد سعي كرده اند كارآمدي و نظام مندي جمهوري اسلامي ايران را در عرصه سياسي به رخ جهانيان بكشانند.

وي ادامه داد:‌ ايران قصد داشت رياست جنبش عدم تعهد را كه دو سوم از كشورهاي دنيا را دربر مي گيرد برعهده بگيرد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه بسياري از كشورهاي غربي كه ادعاي كدخدايي بر دنيا را دارند خواستار بركناري ايران از رياست جنبش عدم تعهد بوده ،گفت: همين امر باعث شد كه كشورهاي غربي به ايران تهمت ناامني، ناكارآمدي و نداشتن مديريت بزنند.

نيكزاد با بيان اينكه سالن اجلاس سران در طول 6 ماه آماده شد گفت: تمامي ساختمان اجلاس سران به جز اسكلت آن تغيير كرد.

وي در ادامه افزود: تمامي ساختمان ها، اتاق ها، موكت ها، پله ها، ديوارها و ساختمان هاي VIP در طول اين 6 ماه تغيير و از نو ساخته شد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: ساختمان قبلي اجلاس ظرفيت استقرار 70 هيئت را داشت در حالي که ساختمان جديد سالن اجلاس ظرفيت استقرار 142 هيئت از كشورهاي مختلف را دارد.

نيكزاد در ادامه افزود: بسياري از كشورها به حضور رئيس جمهور در عربستان ايراد گرفتند در صورتي كه اين حضور باعث شد تمامي كشورهاي عربي و خود عربستان در اين اجلاس حضور پيدا كنند.

وي در ادامه اظهار داشت: بسياري از كشورهايي كه براي اجلاس سران وارد ايران شده بودند با مشاهده پيشرفت ها، موقعيت ها و امنيت ايران متوجه شدند كه تحريم ها از سوي غربي ها براي ايران به هيچ عنوان كارساز نبوده و مردم زندگي عادي خودشان را دارند.

وزير راه و شهرسازي در پايان از تمامي زحمات مسئولان در واقع در فرودگاه هاي بين المللي مهرآباد و امام خميني، سپاه و نيروي انتظامي تشكر و قدرداني كرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار