تبریز/

جلفا مقصد گردشگران تابستانی

شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی به واسطه وجود آثار تاریخی و اماکن تفریحی به مقصد گردشگری مسافران تابستانی از اقصی نقاط کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،وجود آب و هوای معتدل، سواحل زیبای رودخانه خروشان ارس، ابنیه های تاریخی نظیر کلیسای سنت استپانوس، حمام تاریخی کردشت و برج دوزال نظر هر گردشگری را به خود جذب می کند.

در کنار این آثار روستای تاریخی و زیبای اشتبین( ماسوله آذربایجان)، آبشار تاریخی آسیاب و امامزاده سید محمد آقا در روستای نوجه مهر و دامنه کوههای کیامکی و کنتال در سرازیر شدن خیل عظیم گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان تاثیرگذار بوده است.

وجود منطقه آزاد ارس، بازارهای بزرگ عرضه محصولات خارجی و امکانات تفریحی توام با لحظات شاد و بیاد ماندنی همگی باعث شده است بسیاری از هموطنان شهرستان جلفا را برای گذراندن تعطیلات آخر تابستان انتخاب کنند.

عبور از کناره های زیبای ارس با باغات فراوان انجیر، انار، انگور و میوه های هسته دار و ماهیگیری با قلاب از رودخانه مرزی ارس چشم ودل هر رهگذری را نوازش می دهد.

مسوولان این شهرستان از روزهای آغازین فصل تابستان آمادگی لازم را برای پذیرایی و استقبال از میهمانان و گردشگران تابستانی فراهم کرده اند.

فرماندار شهرستان جلفا در این رابطه گفت: ستاد تسهیلات گردشگری شهرستان با آماده سازی مدارس برای اقامت مسافران و ایجاد امکانات در مرزها برای مسافران عازم به جمهوری نخجوان و جمهوری ارمنستان به استقبال گردشگران رفته است.

مختار سیفی اظهار کرد؛ نیروی انتظامی و مرزبانی شهرستان از هرلحاظ آماده ارایه خدمات به هموطنان است تا هیچ مشکلی از حیث امنیت اجتماعی متوجه مسافران نشود.

سازمان منطقه آزاد ارس نیز به منظور رفاه حال مسافران تمهیدات گسترده ای از جمله آماده سازی اماکن اقامتی و تفریحی و ایجاد مراکز نمایشگاهی و عرضه محصولات وارداتی را به اجرا گذاشته است.

همه این تلاش ها و اقدامات در نهایت به رضایت مندی گردشگران تابستانی از نحوه خدمات دهی به هموطنان شده است.

یکی از مسافران گفت: توصیف زیبایی و توریستی بودن جلفا را شنیده بودم اما با سفر چهار روزه به این منطقه آنها را لمس کردم.

کیانوش رضایی که به همراه خانواده و سایر بستگان از تهران به این شهرستان مسافرت کرده است افزود: تعطیلات چند روزه تهران این فرصت طلایی را داد تا از زیبایی های این بهشت گمشده لذت ببرم.

وی با قدردانی از تلاش های متولیان امر به خصوص نیروی انتظامی و رهنمایی و رانندگی در تامین امنیت اجتماعی و ترافیک از سایر هموطنان خواست از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کنند.

مسافر دیگری گفت: شهره خاص محصولات باغی آذربایجان را با سفر به این شهرستان دیدم و با خرید انجیر و انار و نیز لوازم خانگی و پوشاک بر ارزان بودن این منطقه نسبت به شهرهای بزرگ پی بردم.

علی نجاتی اهل کرج که مشغول ماهیگیری از رودخانه ارس بود اظهار کرد؛ این منطقه با همه زیبایی ها و مردمان خونگرم و مهمان نوازش گمنام و ناشناخته مانده و شناساندن و معرفی آن ضروری است.

شهرستان جلفا با 54 هزار نفر جمعیت در فاصله 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد./س

برچسب ها: جلفا ، مقصد ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.