يک وکيل دادگستري گفت: مطالبي که زندانيان از طرق مختلف منتشر مي‌کنند در صورتي که باعث ضربه به نظام جمهوري اسلامي شود و همچنين به عنوان نشر اکاذيب به شمار رود، جرم محسوب مي‌شود و قابليت پيگيري دارد.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره اقدامات مجرمانه برخي زندانيان امنيتي به وسيله نامه‌نگاري، اظهار داشت: زندانيان آيين‌نامه‌اي مخصوص به خود دارند که حقوق و وظايفشان در آن مشخص شده است.

وکيل دادگستري تصريح کرد: مطالبي که زندانيان از طرق مختلف منتشر مي‌کنند، در صورتي که باعث سوء‌استفاده ضدانقلاب‌ها، رسانه‌هاي بيگانه، ضربه به نظام جمهوري اسلامي شده و همچنين به عنوان نشر اکاذيب هم به شمار رود، جرم محسوب مي‌شود و قابليت پيگيري دارد.

وي درباره مبادي اعلام جرم عليه اين تخلفات ادامه داد: اگر مطالب از داخل زندان منتشر شده باشد قضات ناظر در زندان‌ها و مسئولين حاضر در آن مي‌توانند به عنوان اعلام‌کنندگان جرم، اين موضوع را پيگيري کنند، ولي اگر انتشار اين مطالب از خارج از زندان صورت گيرد، دادسراي عمومي و انقلاب مي‌تواند نسبت به مجرم، اعلام جرم کند.

برزگر با بيان اينکه اگر نشر اکاذيب نسبت به مسئولين صورت گيرد دادستان مي‌تواند مجرم را تحت تعقيب قرار دهد و اگر انتشار اين مطالب دروغين عليه شخصيت‌هاي حقوقي باشد، شاکي خصوصي مي‌تواند جرم ارتکابي را از طريق شکايت پيگيري کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: زندانی ، امنیتی ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار