تیم نوجوانان ایران نایب قهرمان شطرنج جهان شد

تیم نوجوانان ایران با کسب 28.5 امتیاز در رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج به مقام نایب قهرمانی دست یافت.


  به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، در این رقابتها 30 تیم از کشورهای مختلف دنیا حضور داشتند که در استانبول ترکیه به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 تیم شطرنج کشورمان نیز در این مسابقات با ترکیب نیما جوانبخت، امیر کوثری نیا، فرزاد بلورچی، سید خلیل موسوی و شاهین لرپری زنگنه به سرمربیگری استاد بین المللی خسرو شیخ هرندی حضور داشت. در پایان 10 دور برگزاری این رقابتها تیم ایران با کسب 28.5 امتیاز در مجموع موفق شد عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
 این مقام در حالی حاصل شد که تیمهای روسیه، هندوستان و ارمنستان قدرتهای برتر شطرنج دنیا در این مسابقات حضور داشتند و تیم ایران نیز تنها با 0.5 امتیاز اختلاف از روسیه قهرمانی را با نایب قهرمانی تعویض کرد.
 در دور دهم تیم کشورمان متشکل از نیما جوانبخت، امیر کوثری نیا، فرزاد بلورچی و شاهین لرپری زنگنه برابر تیم لهستان قرار گرفت و با نتیجه 2.5 بر 1.5 حریف خود را شکست داد. در این دیدار نیما جوانبخت روی میز یک برابر حریف خود پیروز شد، امیر کوثری نیا روی میز دو برابر حریف خود شکست خورد، فرزاد بلورچی روی میز 3 برابر حریف خود به برتری دست یافت و روی میز چهار، شاهین لرپری زنگنه مقابل حریف خود مساوی کرد. گفتنی است تیم روسیه با کسب 29 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و قهرمان مسابقات شد.  
برچسب ها: شطرنج ، ایران ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار