مشهد/

توجه ویژه به تربیت دینی همراه با رشد علمی يك ضرورت است

قائم مقام توليت عظماي آستان قدس رضوي در جمع منتخبين هيئت‌ محبان اهل‌بيت(ع) مدارس امام رضا(ع) گفت: توجه ويژه به تربيت ديني همراه با رشد علمي در اين مدارس يك ضرورت است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، دكتر سيد احمد علوي با اشاره به تأكيد توليت عظماي آستان قدس رضوي حضرت آيت‌ا... واعظ طبسي در پرورش نسلي آينده‌ساز، معتقد و متعهد در مدارس امام رضا(ع)گفت: بايستي دانش‌آموزان اين مدارس در فعاليت‌هاي علمي، فرهنگي و مذهبي پيش‌قدم بوده و در حوزه‌هاي مختلف حضوري فعال داشته باشند.
وي با استناد به روايتي از پيامبر اكرم(ص) به لزوم تدبر و عاقبت‌انديشي دركارها تأكيد كرد و اظهارداشت: تَدبر به معنی اندیشیدن در ماوراء امور و ژرف‌اندیشی و عاقبت‌اندیشی است كه نتیجه‌ي آن کشف حقایقی است که در ابتدای امر به چشم نمی‌آيد و اين خصلت از ويژگي هاي نخبگان هر عصر و دوره است.
علوي افزود: کاوش در ضمير و باطن و توجه به نتایج و عواقب امر دو ويژگي اساسی تدبر می‌باشد چرا که تلاش برای کشف عاقبت امور، انسان را از سطح به عمق می‌کشاند و اين عميق‌نگري در تصميم‌گيري درست در تمام عرصه‌ها جلوه گر است.
قائم مقام توليت عظماي آستان قدس رضوي خاطرنشان كرد: در پرتو تعاليم قرآن كريم و عترت معصومين (ع) هر انساني مي‌تواند نقشه راه و رسم زندگي از مبدأ تا مقصد را پيدا كرده و به سعادت برسد.
وي با بيان اينكه دين اسلام، دين عقلاني است و پشتوانه قوانين و آيين‌هاي آن فطرت بشري است، اظهار داشت: دين مبين اسلام  بهترين و جامع‌ترين راه و روش زندگي اصولي را براي انسان‌ها در تمامي اعصار به ارمغان آورده است.
علوي با بيان اينكه بايد از تمامي امكانات و ظرفيت‌هاي موجود براي رسيدن به تعالي و رشد بهر‌ه گرفت، تصريح كرد: دنیا به عنوان مقدمه‌ای براي آخرت، از چنان جایگاه و ارزشی برخوردار است که هر آن‌چه در آخرت نصیب و بهره انسان می‌شود و حاصل تلاش انسان در دنياست.
 قائم مقام توليت عظماي آستان قدس رضوي دوران جواني و نوجواني را بهترن زمان عمر آدمي براي رسيدن به اوج معنويات و تعيين اهداف والاي زندگي عنوان كرد و افزود: انسان در اين دوران بيش از مقاطع ديگر سني آماده پذيرش و عمق‌بخشي معنويات است و با استفاده از ظرفيت قواي جسماني مي‌تواند در رسيدن به اهداف موفق‌تر باشد.
در ابتداي اين مراسم سيد علي مدني مديرعامل بنياد فرهنگي رضوي گزارشي از فعاليت‌هاي هيأت محبان اهل‌بيت(ع) مدارس امام رضا(ع) را بيان داشت./س
برچسب ها: قائم ، مقام ، تولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.