کريستين ساينس مانيتور:

حمله به ايران فعاليت هسته‌اي اين کشور را تسريع مي‌کند

کريستين ساينس مانيتور نوشت حمله اسرائيل به ايران نه تنها برنامه هسته اي اين کشور را به تعويق نمي اندازد بلکه باعث توسعه سريعتر فعاليتهاي هسته‌اي خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کريستين ساينس مانيتور، اين نشريه آمريکايي در مقاله اي به قلم "يوسف بات" نوشت: با وجود تبليغات و حرفهاي زيادي که در اين مورد گفته مي شود مدرک قطعي و مشخصي مبني بر اينکه ايران در تلاش است تا سلاح هسته اي بسازد، وجود ندارد. طبق يک بررسي جديد تنها عاملي که مي تواند موجب شود تا ايران ساخت سلاح هسته اي را آغاز کند حمله اسرائيل خواهد بود. هفته گذشته مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا به خبرنگاران گفت حمله اسرائيل به ايران مي تواند برنامه هسته اي اين کشور را به تعويق بياندازد ولي احتمالا نمي تواند باعث از بين رفتن آن شود. نکته مهم در اين اظهارات اين است که دمپسي فقط به برنامه هسته اي ايران اشاره کرده و نگفته برنامه ايران براي ساخت سلاح هسته اي. هيچ مدرک محکمي مبني برتلاش اين کشور براي ساخت سلاح هسته اي وجود ندارد.

حتي لئون پانتا وزير دفاع آمريکا هم در سخناني اذعان کرد: آيا ايران قصد دارد سلاح هسته اي بسازد؟ نه.

رئيس سابق موساد اخيرا به نشريه هاآرتص گفت: به نظر من بهتر است براي آرام کردن درگيريها بين ايران و اسرائيل و نه براي تشديد آن تلاش کنيم. ممکن است نهايتا مجبور شويم به ايران حمله کنيم ولي قبل از اين اقدام بسيار خطرناک به نظر من بايد براي اجتناب از آن تلاش کنيم.

به نظر مي رسد تنها چند نفر از سران سياسي اسرائيل خواهان حمله به ايران هستند. برخي از تحليلگران بر اين باورند که بنا بر تصميمات بنيامين نتانياهو نخست وزير و ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل حمله احتمالي اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريکا انجام خواهد شد. اما به گفته اين تحليلگران ديگر مقامات ارشد و فرماندهان نظامي و امنيتي اسرائيل با حمله اسرائيل به ايران در حال حاضر مخالف هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار