اعتراض یمنی ها به اعزام مزدوران به سوريه

فعالان، حقوقدانان و تعدادي از جوانان انقلابي يمن در اعتراض به اعزام مزدوران القاعده به سوريه، با تجمع در برابر مقر هيئت وزيران در صنعا پايتخت يمن، نقش قطر و عربستان را در تشدید جنگ در سوريه تقبيح كردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العام ؛ رهبران جنوب يمن در اظهاراتي كه اخيرا در روزنامه ها منتشر شد، تاكيد كردند: ناپديد شدن ناگهاني عناصر القاعده در دو استان ابين و شبوه، با دخالت عربستان و قطر و به منظور انتقال آنان به سوريه از طريق مرزهاي تركيه صورت گرفته است.

هاشم الوادعي رئيس همايش "ميهن براي همه" گفت: اعزام جوانان يمني به سوريه پيش از آنكه اهانت به كساني باشد كه مي گويند انقلاب در سوريه جريان دارد اهانت به يمنيها است چون انقلاب فقط توسط مردم يك كشور صورت مي گيرد.

اشراق الماحذي فعال سياسي يمني نیز در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: آمريكا کودتا بر ضد انقلاب يمن را رهبري مي كند و مزدوران آمریکا در منطقه، اين کودتا را از لحاظ رسانه اي، انساني، مالي و تسليحاتي تامين مي كنند. رهبران جنوب يمن در اظهاراتي كه اخيرا در روزنامه ها منتشر شد تاكيد كردند که ناپديد شدن ناگهاني عناصر القاعده در دو استان ابين و شبوه با دخالت عربستان و قطر؛ و با هدف انتقال اعضای يمني اين گروه به سوريه از طريق مرزهاي تركيه براي جنگيدن با نظام سوريه صورت گرفته است. آمريكا تحت پوشش مبارزه با تروريسم، با هواپيماهاي خود به گروه القاعده و تجمعات باقي مانده آن در يمن حمله مي كند ، اما هدف واقعي وادار كردن آنها به پيوستن به جنگ در سوريه است.

نصر العامري فعال جوان يمني نيز گفت: ما عضو گیری از میان جوانان يمني (شبيه آنچه در افغانستان براي سرنگون كردن اتحاد جماهير شوروي سابق صورت گرفت) را رد مي كنيم. اكنون به بهانه انقلاب، همان روش در سوريه براي نابودی مقاومت در حال اجراست.

برچسب ها: یمن ، سوریه ، مزدور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار