آمريکا و عبدالله صالح ؛ تهديدات اصلی براي امنيت يمن

نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمنی گفت: علی عبدالله صالح، دیکتاتور برکنار شده یمن در تلاش است تا خود را به عنوان جایگزین بهتر، اصلاحگر و قادر به تغییر اوضاع کشور معرفی کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری العالم ؛ نبیل شرجبی در گفتگو با این شبکه خبری اظهار داشت: تحرکات اخیر صالح با هدف القای این پیام به مردم یمن انجام می شود که گزینه ای که برای رسیدن به آن مبارزه کردند، اشتباه بوده و هرگز به نتیجه نخواهد رسید.
 
شرجبی تصریح کرد: صالح همچنین در صدد است تا وجهه کابینه و نظام کنونی یمن را در انظار جامعه جهانی تخریب و آن را ناتوان در ایجاد امنیت و ثبات در کشور معرفی کند.
 
وی گفت: اگر جامعه جهانی و گروه های سیاسی یمن، علی عبدالله صالح و اطرافیانش را عملا مورد مجازات قرار دهند، این وضعیت می تواند به سرعت پایان یابد.
 
شرجبی درباره حوادث امنیتی و نقض حریم هوایی یمن توسط هواپیماهای امریکایی و بمباران غیرنظامیان خاطرنشان کرد: علت بمباران اخیر هواپیماهای امریکایی، توافقنامه های سری امضا شده در دوره علی عبدالله صالح است. توافقنامه هایی که حتی به نهادهای قانونگذاری یمن نیز ارائه نشده است.
 
وی افزود: براساس این توافقنامه ها امریکایی ها در زمینه دخل و تصرف در یمن نیازی به کسب اجازه از دولت صنعا ندارند. بنابراین دولت کنونی این وضعیت را از نظام سابق به ارث برده و تاکنون نتوانسته است با آن مقابله کند. به ویژه این که دولت هنوز هم پایان دادن به خطر القاعده را در اولویت کاری خود قرار داده است.
 
الشرجبی تأکید کرد: تعلل دولت در این زمینه اشتباه است بلکه باید به سرعت از طریق بازسازی ارتش و نیروهای امنیتی به وضعیت داخلی سامان دهد.
 
وی گفت: این نهادها به طور کامل در خدمت علی عبدالله صالح دیکتاتور سرنگون شده یمن، بوده اند و تا حد زیادی مسئول مشکلات امنیتی اخیر هستند لذا بازسازی آنها باعث خواهد شد تا دولت نسبت به توافقنامه های امنیتی با بیگانگان بی نیاز شود و بدین وسیله امریکا را از اینگونه اقدامات بازدارد.
 
برچسب ها: آمریکا ، صالح ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار