وزیر آموزش و پرورش گفت: با تغییر نظام به 6-3-3 ما می‌خواهیم نگاه دانش آموزان را تغییر دهیم و دانش‌آموزی بسازیم که دانش‌آموز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حمیدرضا حاجی‌بابایی ‌در همایش مطلع مهر در مشهد اظهار کرد: کار محققان و پژوهشگران نشان می‌دهد مهمترین دوره تحصیلی در تمام مقاطع دوره ابتدایی است چون زمانی است که شاکله انسان شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با تحقیقات صورت گرفته متوجه شدیم دانش آموزی که از ابتدایی به دوره راهنمایی می‌رود، آمادگی لازم برای ورود به راهنمایی را ندارد.

وی یادآور شد: مجموعه‌ای از دانستنی‌ها و رفتار و واکنش‌ها باید در دوره ابتدایی آموزش داده شود که این دانستنی‌ها تنها از نوع علمی نمی‌باشد. بلکه از نوع عمل،‌اخلاق و تفکر نیز باید باشد که تمام این موارد در 5 سال ابتدایی نمی‌گنجد و نیاز است دوره ابتدایی به 6 سال تغییر کند.

وی با اشاره به کتاب‌های جدید دوره ابتدایی گفت: کتاب‌های جدید تفکر و پژوهش و کار و فناوری در سال ششم ابتدایی آورده شده است اما ما می‌خواهیم نگاه دانش آموزان را تغییر دهیم و دانش‌آموزی بسازیم که دانش آموز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزی باید تربیت کرد که اهل تفکر، خلاقیت و نوآوری باشد و به دنبال علت‌ها بگردد و در آنها اندیشه کند.

حاجی‌بابایی افزود: آموزش و پرورش در سند تحول بنیادی می‌گوید باید آدم‌هایی را ساخت که همچون ساختمان تمام اعضا را داشته باشد. یعنی نظام تعلیم و تربیت امکانات را برای افراد آماده کند.

وی در ارتباط با بحث کلیدی سند تحول بنیادین اظهار کرد: در سند تحول بنیادین همه این سخنان فرعی است و تنها یک سخن اصل است که آن وجود معلم می‌باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلم به عنوان محور کلیدی و اساسی آموزش و پرورش است و ما باید تلاش کنیم تا جایگاه واقعی معلم را در جامعه نشان دهیم.

حاجی‌بابایی یادآور شد: اجرای طرح 3ـ3ـ6 بزرگترین پروژه نظام آموزش و پرورش می‌باشد و تاکنون تمام برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای این نظام‌ در کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 29 شهریور امسال در منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی جشن شکوفه‌ها را برگزار می‌کنیم و به دانش‌آموز‌ان زلزله‌زده ابزار تحصیلی را هدیه می‌کنیم.


برچسب ها: جمهوری ، اسلامی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.