حزب جمهوري خواه خلق تركيه:

اردوغان مسبب افزایش حملات به ترکیه است

حزب جمهوري خواه خلق تركيه انفجار در انبار مهمات ارتش این کشور را که 25 کشته به همراه داشت، به ناآرامی ها در سوریه ارتباط داد و دولت اردوغان را مسئول افزایش حملات به این کشور دانست.

به گزارشسرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، درانفجار روز گذشته انبار مهمات ارتش ترکیه در منطقه " آتاکوی " استان " آفیون قره حصار" 25 نظامی ارتش کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

"عبدالله گل" رييس جمهور تركيه از نخست وزير و رييس ستاد مشترک ارتش این کشور خواست، تحقيقي مفصل درباره این حادثه انجام دهند.

در حالي كه سول مارتورك ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه تروریستی بودن این حادثه را بعيد دانست، حزب جمهوري خواه خلق این حادثه را به تحولات سوريه ربط داده و دولت ترکیه را مسئول افزايش حملات دانست.

مقامات ارتش ترکیه در ساعات اولیه پس از انفجار، دلیل حادثه را کوتاهی در مسائل ایمنی انبار مهمات دانستند، اما حزب جمهوري خواه خلق تركيه با دیده شک و تردید به گزارش ارگان رسمي دولت نگاه کرد.

"سهيل باتوم" نماينده حزب جمهوري خواه خلق تركيه در پارلمان این كشور با رد اینکه كوتاهي مقامات دلیل انفجار انبار مهمات بوده است، گفت:دولت رجب طيب اردوغان مسئول كشته شدن روزانه ده ها نفر است.

با انفجار در انبار مهمات ارتش ترکیه و همچنین افزایش حملات شورشیان کرد پ.ک.ک، اوضاع امنيتي اينك بسيار خطرناك شده و نياز به دور انديشي مقامات این کشور براي تامين امنيت دارد.


برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، اردوغان ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار