زنجان/

افزایش آلودگی های نوری طی سالهای اخیر در ایران

آلودگی های نوری طی سالهای اخیر در ایران افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،مدیر و موسس پروژه بین المللی توآن(جهان درشب) در حاشیه کارگاه عکاسی توآن در زنجان، به مخاطرات ناشی از آلودگی های نوری در جهان اشاره كرد و گفت: این آلودگی ها طی سال های اخیر در ایران افزایش یافته است.

تفرشی در ادامه تلاش های اسداله قمری نژاد پدر عكاسی نجوم ایران و فعالیت های انجمن ها و مجلات نجوم را از دیگر عوامل پویایی نجوم ایران برشمرد و افزود: برگزاری كارگاه بین المللی آموزش نجوم توآن با برخورداری از منابع علمی در سطح بین المللی طی چهار سال گذشته در استان زنجان تاثیر بسزایی در رشد عكاسی نجومی داشته است.

وی به روند كند علمی شدن عكاسی نجومی در ایران اشاره و تصریح کرد: كارگاه آموزشی عكاسی نجومی ((توآن)) درصدد علمی ترشدن عكاسی نجومی است و برای دستیابی به این هدف امسال 30 درصد از مباحث آموزشی را به موضوع علم در عكاسی نجومی اختصاص خواهد داد.

موسس پروژه بین المللی توآن(جهان درشب)،متذكر شد: یك دهه پیش، كسی تصور نمی كرد رشد عكاسی نجومی در ایران با این سرعت وصف ناپذیر صورت پذیرد.
تفرشی كارگاه های آموزشی وفیلم های حاصل از آن را منسجم ترین منابع آموزشی برای علاقه مندان به نجوم برشمرد و خاطر نشان كرد: دسترسی ایران به ابزار های نجومی بیش از سایر كشورهای خاورمیانه است.

تفرشی از فعالیت 150 عكاس نجومی در كشور خبرداد و خاطرنشان کرد: علاوه براین تعداد هزاران نفر نیز به صورت غیر مستمر در زمینه عكاسی نجومی فعالیت می كنند./س
برچسب ها: افزایش ، آلودگی ، نوری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.