کرمان/

زنگ ها تمام نشده ، جشنواره ها شروع شدند!

چند سالیست در کشور زنگ های مختلفی به صدا در می آیند تا آگاهی کودکان را در برابر بعضی مسائل دوچندان کنند ، این در حالیست که آدم بزرگها سرشان بی کلاه مانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

به روال هر هفته و هر سال در مدارس ، برخی زنگ ها نواخته می شوند تا در واپس آن برخی مسائل را در قالب زنگ ، در ذهن کوچک کودکان یادآوری کنند ، حال آنکه این زنگها چقدر تأثیرگذراند؟

زنگ زلزله ، زنگ حجاب ، زنگ آب ، زنگ شیر، زنگ آهن، زنگ هسته ای ، زنگ ایثار ، زنگ سلامت ، زنگ پیوند اولیا ء و مربیان ، زنگ مهر ، زنگ مبارزه با استکبار جهانی ، زنگ انقلاب ، زنگ هوای پاک ، زنگ دفاع مقدس و غیره و غیره!

زنگ ها نواخته می شوند ، در پس آن شادی ای کودکانه سر داده می شود ،  به دنبالش کلاس درسی تعطیل و اندرخم آن بدو بدو ها وشیطنت های کودکانه آغاز می شود.

راستی این زنگ ها چقدر تأثیرگذارند؟

نواختن زنگ های نمادین در مدارس، مخل نظام آموزشی است

این سخن را چندی پیش ، امیرحسین مباشری،  معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری کنارک گفت و یادآور شد:  بر این اساس امسال تنها به سه مناسبت شامل روزهای بازگشایی مدارس (اول مهر)، دانش آموز و استکبارستیزی (13 آبان) و پیروزی انقلاب اسلامی (22 بهمن) زنگ نمادین در مدارس این شهرستان بندری نواخته می شود.
وی اظهارداشت: پیامد نواختن زنگ های سلامت، هوای پاک، هسته ای، دفاع مقدس و غیره و حضور دانش آموزان و معلمان در آیین های مناسبتی در طول سال، باعث تعطیلی کلاس ها و افت تحصیلی می شود.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید؛ کلاسهای درس هیچ آموزشگاهی در شهرستان کنارک نباید بخاطر نواختن زنگ هایی بجز ایام تعیین شده از سوی ستاد استقبال از مهر، تعطیل شود.
مباشری با تاکید بر ضرورت تحقق اهداف تعلیم و تربیت، صیانت از برنامه های آموزشی و نیز رویدادهای ملی گفت: با سامان یافتن زنگ های مناسبتی در مدارس، از اختلال در نظام آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان جلوگیری خواهد شد.

و اکنون زنگ ها تمام نشده ، جشنواره ها هم شروع شدند تا مثل بچه ها ، سر آدم بزرگها هم بی کلاه نماند.

جشنواره هایی مثل : جشنواره گل محمدی ، جشنواره سیب گلاب، جشنواره انار ، جشنواره پسته ، جشنواره خرما ، جشنواره ارگ راین ، جشنواره کلوت های شهداد ودر نهایت جشنواره ای که این روزها سر برگزار شدن و نشدن آن بین فرمانداران اختلاف نظر است و آن جشنواره گردو است.

راستی این جشنواره ها چقدر توانسته اند در شناسایی ظرفیت ها و سایر جاذبه های شهرستان ها در بین سایر استانهای کشور مؤثر باشد؟

کاش  این جشنواره ها هم ساماندهی می شد تا به دنبال برگزاری هر جشنواره ، آثار مثبت و منفی آن بررسی شود و در واقع این جشنواره ها راهی به سوی پیشرفت استانها باشند تا اجرای چشم هم چشمی ها !!!/س

گزارش از : مریم بهادری

برچسب ها: زنگ ، جشنواره ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.