وزیرجهاد کشاورزی از کاهش 30 درصدی واردات محصولات کشاورزی خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  وزیرجهاد کشاورزی در جشنواره ملی مردمی انجیر استهبان از کاهش واردات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت : با تلاش دولت و سیاستگذاری های منسجم در 2 سال اخیر واردات محصولات کشاورزی 30 درصد کاهش یافته است .
دکتر صادق خلیلیان افزود : تولیدات کشاورزی کشور در سال گذشته علاوه بر تأمین نیاز داخلی 5 و نیم میلیارد دلار ارز آوری را برای کشور فراهم کرد.
وی بر توسعه امور زیربنایی آب و خاک و استفاده از روش های نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: سیاست کلان کشور حفظ باغ های ثمری و پایداری کشاورزی است.
وی اضافه کرد: ایران از توانمندی های بالقوه ای بومی در اقصی نقاط کشور برخوردار است و هر منطقه با خصوصیات و ویژگی های خاص خود زمینه پیشرفت و توسعه را داراست.
به گفته خلیلیان ، استان فارس نقش بزرگی در تولید و تامین مواد غذایی در کشور ایفا می کند و دولت و مجلس همواره درصددند تا از تمامی ظرفیت های قانونی در دفاع از حقوق مردم بهره گیرند.
خلیلیان افزود: انجیرستان های استهبان ، میراث ملی است که از نسل های قبل و با تلاش مردم این خطه برجا مانده است و دولت برای پایداری و توسعه آن تلاش خواهد کرد.
وی اضافه کرد: به منظور ایجاد ردیف بودجه ای برای حفظ باغ های انجیر، مطالعات انجام شده و این مهم در بودجه 92محقق خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: همچنین برای ایجاد صنایع بسته بندی و فراوری انجیر استهبان تلاش شده است تا از اعتبارات صنایع ، منابعی به این بخش اختصاص داده شود./س

برچسب ها: کاهش ، واردات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.