اصفهان/

مشکل کارگران نساجی کاشان تا سال آینده برطرف می شود

استاندار اصفهان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری صادرات استان اصفهان افزایش 48 درصدی داشته است.

علیرضا ذاکر اصفهانی در حاشیه مراسم کلنگ زنی طرح های عمرانی دانشکده های فنی حرفه ای شهید رجایی و فدک دختران کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: این میزان افزایش بدون احتساب آمار صادرات محصولات تولیدی بویژه فرش دستباف است که از طریق فرودگاه امام خمینی برای ارسال مستقیم به کشورهای اروپایی بدون عبور از فرودگاه اصفهان و گمرک کاشان صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی صادرات استان اصفهان از سال 72 تا 78 و رشد 120 درصدی آن از سال 78 تاکنون گفت: این افزایش مرهون تولیدات واحدهای صنعتی در بخشهای دولتی، خصوصی و حمایت بانکها با ارائه تسهیلات اعتباری است.

به گفته وی، تولیدات صنایع شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به ویژه فرش بخشی از صادرات استان اصفهان است.

استاندار اصفهان شتاب بالای فعالیتهای توسعه ای استان اصفهان در بخشهای عمرانی، خدماتی و فرهنگی طی 3 سالۀ اخیر را تاکید کرد و گفت: استان اصفهان در بخش سرمایه‌گذاری نیز مقام چهارم کشور را به دست آورده است.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: دستیابی استان اصفهان به مقام چهارم سرمایه‌گذاری در کشور در حالی است که طی چند سالۀ اخیر به خاطر مشکل خشکسالی بسیاری از طرحهای توسعه ای و تولیدی از جمله طرح های توسعه ای در اردستان و میمه با وجود آمادگی سرمایه گذاری بخش خصوصی نتوانسته اجرا شود.

وی انجام این طرح ها را با تحقق مصوبات اعتبارات خشکسالی‌ قابل اجرا دانست و گفت: با اعطای این اعتبارات در آینده نزدیک شاهد احداث کارخانه آهن و فولاد در کاشان خواهیم بود.

استاندار اصفهان در ادامه رتبه نخست طرحهای توسعه ای این استان در کشور را یادآورشد و گفت: هم اکنون، 70 درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود.

استاندار اصفهان در پایان با اشاره به مشکلات کارگران نساجی کاشان و اقدامات و طرح‌های دولت برای حل این مشکل گفت: به نظر می رسد مشکل دیرینه کارگران این بخش تا سال آینده برطرف شود.

ذاکر اصفهانی، اجرای طرح تدریجی بازنشسته شدن کارگران این کارخانه ها را یکی از اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل عنوان کرد و گفت:تعداد 300 نفر نیز به زودی از این طرح بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.