گلایه فرمانده نیروی مرزبانی کشور از مراجع قضایی ؛

به هلاکت رسیدن یکی از اعضای اصلی گروهک جندالشیطان

فرمانده مرزبانی کشور گفت: تعدادی از گروهک جندالشیطان که قصد ورود به کشور را داشتند از مرزهای کشور به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار ذوالفقاری در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب افزود: تعدادی از اعضاي گروهک جندالشیطان كه قصد ورود به کشور را داشتند که با بررسی‌های صورت گرفته و اطلاعات حاصل شده نیروهای مرزبانی وارد منطقه شرق کشور شدند که در این خصوص حدود 4 ساعت درگیری سنگین بین نیروهای مرزبانی و گروهک جندالشیطان رخ داد.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که هوا روشن شد و منطقه تحت نظارت نیروهای مرزبانی بود جنازه 2 تن از اعضا کشف شد که در درگیری شب گذشته به هلاکت رسیده بودند که در بررسی‌ها مشخص شد یکی از افرادی که به هلاکت رسیده از اعضای اصلی این گروهک بوده است.

سردار ذوالفقاری در ادامه با اشاره به عملکرد مرزبانی در سال جاری تصریح کرد: 37 تن انواع مواد مخدر در سال جاری کشف که این آمار نشان دهنده افزایش 17 درصدی کشف مواد مخدر به نسبت مدت مشابه سال گذشته است 10 تن کشف انواع مخدر در حوزه دریای جنوب افزایش 3 درصدی کشف و ضبط مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 68 درصدی سوخت قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش کشف 80 درصدی تجهیزات ماهواره ای، افزایش دستگیری 7 درصدی متجاوزان مرزي و کاهش 20 درصدی با اتباع دیگر کشورها از عملکرد مرزبانی در سال جاری بوده است.

*گلایه فرمانده مرزبانی کشور از مراجع قضایی

همچنین سردار ذوالفقاری اظهار داشت: زمانی که نیروها و شناورهای مرزبانی متجاوزی را دستگیر می کند مراجع قضایی داخلی کشور بر ما فشار وارد کی کند که باید ظرف 24 ساعت متجاوزین آزاد شوند در غیر این صورت شناور ما توقیف و نیروهای ما جریمه می شوند و این در حالی است که اگرصيادان ما برای صید  وارد مرز کشور همسایه شوند آنها را دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد می شود.

وی اذعان کرد: در حوزه دریای شمال، دریابانی كه در سه استان مازندران و گیلان و گلستان در سال جاری در طرح سالم سازی دریا فعالیت های جدیدی داشته اند، طی 4 ماه نخست سال جاری 175 تن از افراد غرق شده را در دريا پیدا و 186 تن افراد را از خطر غرق شدن نجات داده اند.

سردار ذوالفقاری در پایان بیان کرد: گشت های هوایی ما در مدت برگزاری اجلاس چه قبل از آن و چه بعد از آن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری 102 میلیارد تومان بودجه برای انسداد مرزها تصویب شده است که این بودجه تاکنون پرداخت نشده است كه امیدواریم تا نیمه دوم سال این بودجه پرداخت شود اما لازم به ذکر است، فعالیت ما برای انسداد مرزها با توجه به دریافت نکردن بودجه همچنان ادامه دارد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار