بحران اقتصادی و روایت تلخ «کودک فروشی» خانواده‌های یونانی

والدین یونانی که ناچار شده اند فرزندان خردسال خود را این مراکز بسپارند معمولا می توانند هفته ای یک بار برای دیدار کودکان خود به این مراکز بروند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه اخبار زیادی طی هفته های اخیر از تبعات بحران اقتصادی در کشورهایی مانند یونان منتشر شده اما هنوز عمق اثرات منفی این اقدام اتحادیه اروپا در این کشور کاملا مشخص نیست. در یکی از آمارهای تکان دهنده ای که در روزهای اخیر منتشر شده امده است که وضعیت بحرانی یونان بسیاری از والدین را در این کشور وادار کرده فرزندان خود را به مراکز نگهداری کودکان بسپارند!

دولت یونان در چارچوب طرح ریاضت اقتصادی بودجه های بخش های مختلف را کاهش می دهد و این اقدام نه تنها مستمری بگیران و بازنشستگان یونان را نگران و ناراضی کرده است بلکه باعث شده که بسیاری از والدین که توانایی نگهداری فرزندان شان را ندارند آنها را به مراکز نگهداری کودکان بسپارند تا دولت خرج زندگی آنها را بدهد.

هرچند وضعیت رسیدگی در این مراکز نیز چندان رضایتبخش نیست و عده ای از کارشناسان اجتماعی این اقدام خانواده ها را نوعی کودک فروشی به دولت می دانند که روح و روان بچه ها را با آسیب های جدی مواجه می کند.

کارشناسان معتقدند نسل آینده یونان از هم اکنون عواقب بحران مالی کنونی این کشور را احساس می کند و والدین یونانی که ناچار شده اند فرزندان خردسال خود را این مراکز بسپارند معمولا می توانند هفته ای یک بار برای دیدار کودکان خود به این مراکز بروند.

هر چه بحران مالی در یونان تشدید می شود بر تعداد کودکانی که به مراکز نگهداری کودکان سپرده می شوند افزوده می شود و از هم اکنون باید پیش بینی کرد نسل بعدی جوانان و نوجوانان یونانی با چه مشکلات اجتماعی و فرهنگی دست به گریبان خواهند بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.