طلا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عادت كرده‌ايم زماني را بدون بحث انتخابات نگذرانيم

يک فعال سياسي با بيان اين مطلب که عادت كرده‌ايم زماني را بدون بحث انتخابات نگذرانيم، گفت:‌ با توجه به اينكه اکنون جريان‌هاي سياسي ماهیت خود را برای فعالیت پيدا نكرده‌اند ورود به بحث انتخابات زودهنگام است.

حسين طلا در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در رابطه با نقش احزاب در انتخابات اظهار داشت: احزاب در كشور ما چندان مطرح نيستند و آنچه كه به عنوان حزب از آنها ياد مي‌شود ائتلاف‌ها و گروه‌هايي است كه براساس يك تفكر و نگاه مشترك دور هم جمع مي‌شوند كه نمي‌توان  آنها را حزب تلقی کرد.

عضو جبهه پايداري عنوان کرد:‌ به دليل اينكه احزاب داراي قدرت  انحصاري نيستند بنابراين فضايي براي تاثيرگذاري و نقش‌آفريني ندارند و متاسفانه در نزديك انتخابات فعال شده و اعلام موجوديت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه احزاب كارايي چنداني ندارد، تصريح كرد: با توجه به اينكه فعاليت احزاب  به بازه زمانی انتخابات‌ محدود است، احساس نمي‌شود كه در رابطه با بيان مشكلات و مسائل جامعه، ارائه برنامه و راهكارها اتاق فكری تشكيل داده باشند، بنابراين براساس واقعيت‌هاي موجود اظهار نظر نمي‌كنند.

طلا در ادامه افزود: صرفا با نزديك شدن به انتخابات‌های موجود، گروه‌هاي سياسي كه از گذشته فعاليت داشته‌اند كار خود را شروع مي‌كنند و گروه‌هايي هم كه يك شبه توليد مي‌شوند و مشخص نيست كه با چه بودجه و با كدام هدف تشكيل شده و به فضاسازي و تبليغ در عرصه سياسي مشغول مي‌شوند.

عضو جبهه پايداري ورود به مباحث انتخاباتي را زودهنگام دانست و تشريح كرد: با توجه به اينكه جريان‌هاي سياسي ماهيت خود را در عرصه انتخاباتی پيدا نكردند، ورود به بحث انتخابات زودهنگام است.

وي همچنين اظهار داشت: بحث‌هاي انتخاباتي باعث كمرنگ شدن فضاي كار، توليد و رسيدگي به مشكلات موجود مي‌شود و جاي خود را به فضاي سياسي و اظهار نظرهاي مختلف مي‌دهد.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه عادت كرده‌ايم زماني را بدون بحث انتخابات نگذرانيم، عنوان كرد: تقريبا سالي يك بار انتخابات در كشور برگزار مي‌شد كه براي پيشگيري از درگير شدن كشور به فضاي انتخاباتي به دو سال يكبار تقليل يافت اما متاسفانه باز هم رسانه‌ها و اشخاص به پيشواز انتخابات مي‌روند.

عضو جبهه پايداري خاطرنشان كرد: بايد فضا را به سمت مباحث كارشناسانه و رفع مشكلات جامعه سوق دهيم چرا كه ورود زودهنگام به انتخابات باعث مي ‌شود كه مديران و كساني كه دست اندركار هستند معطوف به اینگونه مباحث مي‌شوند و از كار اصلي خود باز مي‌مانند.

 انتهاي پيام/

 

برچسب ها: طلا ، احزاب ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار