عبداللهيان: پيشنهاد ايران در خصوص سوريه مکمل پيشنهاد مرسي است

معاون وزير خارجه ايران گفت: پيشنهادهاي ايران در خصوص سوريه، مکمل پيشنهاد رئيس جمهور مصر است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، حسين امير عبداللهيان افزود تهران پيشنهادهايي دارد که در نشست قاهره درباره آنها بحث و بررسي خواهد شد.

از طرف ديگر وزارت خارجه مصر تأکيد کرد در اين نشست درباره تحولات و راههاي تضمين کننده حل و فصل اوضاع در سوريه گفتگو خواهد شد.

اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب به دمشق نيز گفت چند روز ديگر مأموريتش را در دمشق آغاز خواهد کرد و مأموريتش نيز بسيار دشوار است.

در چارچوب تلاشهاي گسترده براي حل بحران در سوريه و در نخستين نشست گروه چهارجانبه تماس که به پيشنهاد مصر تشکيل شده است اعضاي اين گروه در قاهره تشکيل جلسه دادند.

عبد اللهيان که از طرف ايران در اين نشست شرکت کرده است گفت تهران تلاش خواهد کرد از اين فرصت استفاده کند تا ديدگاهش را مطرح کند و از کشورهاي ديگر نيز دعوت کند تا به اين گروه ملحق شوند.

عبد اللهيان به العالم گفت: به طور کلي از پيشنهاد محمد مرسي رئيس جمهور مصر در خصوص سوريه استقبال کرديم اما ما پيشنهادهاي اضافي درباره ساختار و محتواي اين پيشنهاد داريم و اميدواريم در اين مباحثات که بين معاونان وزيران امور خارجه عربستان، مصر، ترکيه و ايران برگزار مي شود به يک حل و فصل سريع دست پيدا کنيم و به خواست خدا با اين پيشنهادهاي اضافي، پيشنهاد مرسي را تکميل خواهيم کرد.

نبيل العربي دبيرکل اتحاديه عرب نيز با اخضر ابراهيمي ديدار کرد.

اخضر ابراهيمي با اشاره به دشواري مأموريتش از افشاي طرحش در خصوص سوريه خودداري و ابراز اميدواري کرد ديدار آينده‌‌اش با بشار اسد رئيس جمهور سوريه نتايج مثبتي داشته باشد.

العالم سپس بخشي از اظهارات اخضر ابراهيمي را پخش کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار