هزاران معترض یمنی خواستار لغو مصونیت قضایی عبدالله صالح شدند

ده ها هزار نفر از مردم یمن روز سه شنبه در خیابان های صنعا حضور یافتند تا محاکمه علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین کشورشان را به همراه بستگان او خواستار شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، مردم یمن خواستار لغو مصونیت قضایی رئیس جمهور پیشین این کشور هستند.
 تظاهرکنندگان همچنین خواستار آن شدند که مصنویت قضایی عبدالله صالح که پس از کناره گیری از قدرت به وی اعطاء شده است، لغو شود. رئیس جمهور پیشین یمن اوایل امسال در چارچوب توافق واگذاری قدرت که با حمایت سازمان ملل و میانجی گری کشورهای نفت خیز و عرب در همسایگی یمن حاصل شد، از سمت خود کناره گیری کرد.
تظاهرکنندگان در شهر صنعا از منصور هادی رئیس جمهور یمن خواستند تا افرادی را که به علت کشتار معترضان در قیام های مردمی پارسال یمن باید محاکمه شوند، به پای محکمه عدالت بیاورد. یکی از معترضان به نام نبیل می گوید ما تظاهرات کرده ایم تا بر مطالبات طرح شده در انقلاب صلح آمیز جوانان تاکید کنیم. می خواهیم اطمینان یابیم که انقلاب ما تا زمان تحقق همه اهداف، از جمله لغو مصونیت عبدالله صالح و دار و دسته اش ادامه می یابد.
تظاهرکنندگان پس از راهپیمایی، در حوالی دانشگاه صنعا که از زمان آغاز قیام های مردمی یمن در فوریه سال 2011 اردوگاه معترضان بوده است، تحصن کردند. بنا به گزارش ها، در تظاهرات دیروز یمنی ها نشانه ای از خشونت یا درگیری دیده نشده است. مردم یمن هفته گذشته نیز مقابل خانه عبدالله صالح تظاهرات کردند و محاکمه او و اعضای خانواده اش را به علت صدور فرمان کشتار بیش از دو هزار جوان در ناآرامی های سال گذشته، خواستار شدند. در همین حال، جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن درباره تظاهرات اخیر و امکان تشدید بحران در این کشور ابراز نگرانی کرد. گروه های بی طرف نیز اعلام کردند یمن دوران سرنوشت سازی را سپری می کند و آینده کشور باید در اولویت قرار گیرد.
علی عبدالله صالح همچنان سمت ریاست حزب حاکم یمن را بر عهده دارد و از این طریق بر سیاست های کشورش اعمال نفوذ می کند. تظاهرات روز سه شنبه حدود دو ساعت بعد از حملات انتحاری دوگانه علیه کاروان خودروهای وزیر دفاع یمن در صنعا برپا شد. وزیر دفاع یمن از این حمله جان سالم به در برد، اما دوازده نفر دیگر از حمله محافظان شخصی وی کشته شدند.
برچسب ها: یمن ، تظاهرات ، صالح ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار