توسط محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت:

بررسي رفتار خستگي در تيرهاي بتن مسلح تقويت شده توسط پوشش های پلیمری

دانش آموخته دکترای دانشکده مهندسي عمران و محيط زيست دانشگاه صنعتی امیر کبیربه بررسي پاسخ تير هاي بتن مسلح تقويت شده توسط پوشش هاي پليمري از جنس كربن CFRP تحت بارهاي خمشي خستگي پرداخته است.

دکتر عطا حجت کاشانی، مجری طرح در بیان جزئیات این پروژه  به خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اساس تحقیق انجام شده  مبتني بر فعاليتهاي آزمايشگاهي انجام شده تحت بارهاي عرضي متمركز است كه بصورت استاتيكي افزاينده و خستگي برروي نمونه هاي تيرهاي بتن مسلح شاهد و تيرهاي بتن مسلح تقويت شده با CFRP اعمال مي شوند .

وی افزود: با توجه به گسترش صنعت مقاوم سازي با کامپوزيتها در انواع سازه ها  و همچنين اهميت مقاوم سازي پلها ، بطورکلي اين تحقيق در رفع نقاط ضعف موجود در صنعت مقاوم  سازی پلها که در طول عمر خود تحت بارگذاري رفت و برگشتي خستگي قرار دارند، ميتواند موثر باشد.

مجری طرح مهم ترين کاربرد اين تحقيق را مربوط  به انواع پلهاي بتن مسلح مقاوم شده با CFRP که در طول عمر خود تحت بارگذاري خستگي ناشي از بارهاي سرويس قرار دارند عنوان کرد و گفت: با توجه به کاربرد مصالح CFRP بدليل مزاياي آن در صنعت بهسازي انواع سازه ها بويژه سازه هاي بتن مسلح و همچنين با توجه به اين نکته که انواع پلها در طول عمر خود در معرض بارهاي سرويس هستند ، از تحقیق انجام شده  ميتوان در صنعت مقاوم سازي پلها استفاده کرد.

دکتر حجت کاشانی تصریح کرد: تمرکز مطالعات آزمايشگاهي انجام شده بر نواحي اتصال تيرهاي بتن مسلح تقويت شده با CFRP تحت بارگذاري خستگي از جمله مزایای تحقیق ارائه شده نسبت به نمونه خارجی آن است.

گفتنی است:پروژه مذکور در قالب رساله دکترای عمران، گرایش سازه با راهنمایی دکتر محمد زمان کبیر در دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ثبت رسیده و تا کنون یک مقاله در کنفرانس ملی و چهار مقاله در کنفرانس های بین المللی ازآن ارائه شده است./ح
برچسب ها: بتن ، پلیمر ، کامپوزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار