رئیس مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، تشویق جوانان برای رقابت سالم و فراهم کردن زمینه اشتغال از مهمترین اهداف مسابقات ملی مهارت در استان تهران است.

حمیدرضا خانپور در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده و اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان و مشارکت و حمایت بخش خصوصی و همچنین به کارگیری موثر و کارآمد از منابع و امکانات در جهت تجهیز کارگاه ها متناسب با الگوی مسابقات جهانی و خدمات دهی به شرکت کنندگان از مهمترین برنامه ها در جهت برگزاری مطلوب مسابقات ملی مهارت که سالیانه در چند نوبت برگزار می شود است.
وی در ادامه به اهداف این مسابقات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، تشویق جوانان برای رقابت سالم و فراهم آوردن زمینه اشتغال مولد و پایدار از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خاطرنشان کرد: برترین های این رقابت ها در قالب نیمه ملی مهارت به اردوهای آماده سازی جهت حضور در چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت که در سال 2013 در لایزیک آلمان برگزار می شود اعزام خواهند شد.
گفتنی است، مسابقات مهارت جهانی پیشینه ای 50 ساله دارد که در ایران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ایجاد فضای رقابتی بین جوانان و بهبود کیفیت آموزش و ارتقای استانداردهای مهارتی کشور در سطح مهارت های جهانی سالانه برگزار می شود.
در ادامه فروزش مدیرکل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه ای از بازدید اخیر خود از مراکز تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای شماره 9 و 4 آموزش فنی و حرفه ای استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در بازدید از این کارگاه های آموزشی و در حال تعمیر این مراکز بازدید به عمل آمد و با مربیان و کارکنان مراکز یاد شده به بحث و گفتگو پرداختیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه با ایجاد چارت سازمانی برای مراکز فاقد چارت تشکیلاتی، مشکلات مربیان حق التدریس این مراکز حل و فصل خواهد شد افزود: تجهیزات و تعمیرات کارگاه های آموزشی مراکز در راستای اعتلای آموزش های مهارتی و طراحی نظامی تحت عنوان نظام جامع مهارت و فناوری منجر به اشتغال مولد و پایدار مرتفع می شد که مستلزم توجه خاص مسئولان استان و سازمان مراکز تهران است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار