مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزيره قشم از طريق نصب ريل بر روي آبراه حياتي خليج فارس به شبكه راه آهن سراسري كشور متصل مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس اسفنديار حيدري پور افزود: جزيره قشم با 86 كيلومتر ريل گذاري و ايجاد سه ايستگاه از اسكله كاوه جزيره قشم به راه آهن سراسري در اسكله شهيد رجايي بندرعباس متصل مي شود.
وي تصریح کرد: بهره برداري از پل خليج فارس منجر به ترانزيت كالا از اسكله كاوه جزيره قشم به داخل كشور و كشورهاي آسياي ميانه و در نهايت موجب تحولي عظيم در مبادلات اقتصادي كشور خواهد شد.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جانمايي خط ريلي در طرح جامع ارتباطي خليج فارس با محوريت پل، امكان تردد قطار از روي آبهاي خليج فارس و سفر ريلي را به جزيره قشم امكانپذير مي سازد.
حيدري پور افزود: طرح جامع ارتباطي خليج فارس به عنوان مهمترين طرح پل سازي كشور وارد مرحله عملياتي شده است.
وی تصریح کرد: افتتاح و بهره برداري از اين پروژه ملي و تردد قطار و خودرو از بالاي آبهاي نيلگون خليج فارس به افزايش سفرهای جزيره زيباي قشم در جنوب ايران منجر خواهد شد.
مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ريل گذاري بر روي پل خليج فارس به فاصله 2 كيلومتر به صورت يك طرفه و مابقي مسير از اسكله لافت تا اسكله كاوه در جزيره قشم به طول 28 كيلومتر و از اسكله پهل تا اسكله شهيد رجايي در بندرعباس به فاصله 56 كيلومتر به صورت دو طرفه است.
حیدری پور افزود: پل خليج فارس با دو باند رفت و برگشت خودرويي، يك باند يك طرفه ريلي و مسير پياده رو با حدود 40 مترعرض و حدود 2 كيلومتر طول، جزيره قشم در جنوب كشور را به بندرعباس متصل مي كند./س

َ

برچسب ها: راه آهن ، اتصال ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.