اوباما روابط کنونی مصر با آمریکا را سرد و خنثی دانست

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که مصر کنونی نه هم پیمان و نه دشمن ماست، وی در ادامه اذعان کرد که اگر قاهره حمایت خود از سفارت آمریکا را تقویت نکند ممکن است روابط بین دو کشور با مشکلی بزرگ و اساسی مواجه شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الرساله نت، اوباما در پاسخ به سؤال شبکه آمریکایی اسپانیایی زبان "تیلیموندو" مبنی بر اینکه: آیا مصر جدید را همچون مصر زمان مبارک هم پیمان خود می دانید؟ گفت: خیر! در حقیقت دولت جدید مصر نه دوست و هم پیمان و نه دشمن ماست.
 
این در حالی است که اخوان المسلمین که ریاست جمهوری مصر نیز منتسب به آنهاست، در بیانیه ای از همه مردم خواسته اند تا در روز جمعه بر ضد فیلم شرم آور ساخته شده در آمریکا، تظاهرات کنند.
 
رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به اتفاقاتی که در سفارت آمریکا واقع در قاهره رخ داد گفت: در اوضاع مبهمی به سر می بریم و ما در حال حاضر منتظر عکس العمل دولت مصر هستیم، که اگر این دولت مسؤولیت اتفاق رخ داده در سفات آمریکا را بر عهده نگیرد و تلاشی برای حمایت از گروه دیپلومات ما در قاهره انجام ندهد باید گفت روابط دو کشور با مشکلات اساسی و بزرگ مواجه خواهد شد.
 
از طرفی وی خاطر نشان کرد که در زمان حسنی مبارک علی رغم مخالفت های مردمی و اخوان المسلمین، باز هم دولت مصر به پیمان صلح خود با رژیم صهیونیستی پایبند بود؛ و در واقع اوباما با ذکر این مطلب از دولت کنونی نیز خواسته تا به امنیت رژیم جعلی اسرائیل پایبند باشد.
برچسب ها: اوباما ، رابطه ، آمریکا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار