رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تورم تاثیر منفی خود را هم بر شهرها و هم بر روستاها داشته است، هزینه های زندگی در روستاها نسبت به گذشته افزایش محسوسی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ عبدالرضا عزیزی افزود: البته باید به این موضوع توجه بیشتری داشت که در کنار افزایش هزینه های زندگی در روستاها، محصولات تولید شده در روستاها نیز به قیمت بالاتری نسبت به سال های قبل عرضه می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی موجب بهبود وضعیت روستاها شده است، تصریح کرد: بیکاری علت اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها است زیرا در فصل تابستان و بخشی از فصل پاییز که زمان کشت و برداشت محصول است، کار وجود دارد و می توان غعالیتی را به جهت کسب در آمد انجام داد.

وی در ادامه با تاکید بر شغل های روستایی افزود: در بسیاری از روستاها نیز دامداری به معنای سابق وجود ندارد و از همین رو برخی از روستاییان با مهاجرت به شهر به دنبال تامین معیشت خود هستند.

عزیزی با مد نظر قرار دادن این موضوع که برخی از روستاییان اقدام به مهاجرت موقت و فصلی به شهرها می کنند، عنوان کرد: این دسته از روستاییان در فصل برداشت محصولات کشاورزی به روستاهای خود باز می گردند و مجددا در فصول بیکاری به شهرها مهاجرت دارند تا کسب روزی و درآمد کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی های اخیر تمام اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: همانطور که هزینه های زندگی در شهرها افزایش یافته این هزینه ها در روستاها نیز رشد محسوسی داشته است./س

برچسب ها: روستا ، شهر ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.