زلزله زدگان خانه دار می شوند

در حالیکه بیش از یکماه از زلزله اخیر آذربایجان شرقی و بی خانمان شدن هموطنانمان می گذرد ،2 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد از سوی بهزیستی در حال ساخت است وعملیات خاکبرداری آن به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مردادماه سال جاری بود که زلزله در آذربایجان شرقی ایران را داغدار کرد زلزله که باعث کشته شدن چندتن از هموطنان و تخریب منازل آنها شد.
پس از وقوع زلزله تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی بسیج شدند تا کمک آنها آلامی باشد بر دردهای زلزله زدگان ، عده ای تامین غذا تامین بهداشت آب آشامیدنی را بر عهده گرفتند و عده ای دیگر عملیات عمرانی و ساخت مسکن مدرسه و بیمارستان ها را در دسور کار خود قرار دادند. باتوجه به اینکه فصل سرما نزدیک است و استان آذربایجان شرقی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در محدوده سردسیر قرار دارد مسئولان برای مسکن زلزله زدگان چه کردند؟
به همین بهانه به سراغ معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور رفتیم سازمانی که بلافاصله پس از وقوع زلزله با تحت پوشش قراردادن افراد نیازمند آن هم به صورت فوری و اورژانسی خدمت شایانی را به هموطنانمان عرضه کرد .
بدخشان با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزیهای به عمل آمده وهمکاری بنیاد تعاون ساخت 2 هزارواحدمسکونی برای زلزله زدگان آغاز شده ،  تاکید کرد : عملیات خاکبرداری واحد های مسکونی به پایان رسیده و در حال احداث بنا در مناطق زلزله زده هستیم.
معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور نزدیک بودن فصل سرما درمناطق زلزله زدهاشاره کرد و یادآور شد : به همین دلیل برنامه ریزیهای لازم برای ساخت واحدهای مسکونی طی مدت کوتاهی انجام شده است و علاوه بر کمک های انجام شده از سوی سازمان بهزیستی ، مبلغ 2 میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی از سوی سازمان بهزیستی  برای ساخت واحد های مسکونی پرداخت می شود.
بدخشان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور برعملیات ساخت تک تک واحد های مسکونی نظارت دقیق دارد.
باتوجه به اینکه تا چند روز دیگر پاییز از راه می رسد و متعاقب آن زمستان در راه است  ، امیدواریم تا فرا رسیدن فصل سرما تمامی زلزله زدگان در واحد های مسکونی متعلق به خود مستقر شوند. گزارش از سمیه زرچینی.  
برچسب ها: زلزله ، آذربایجان ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.