ابلاغ بخشنامه اجرایی و دستورالعمل نحوه نظارت بر واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات

رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه اجرایی و دستورالعمل نظارت بر واحدها و پردیس های تحصیلات تکمیلی علوم و تحقیقات سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر خسرو دانشجو با تأکید براینکه با ابلاغ این دستورالعمل تمامی اقدامات و رویکردهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی پردیس های علوم و تحقیقات می بایست مطابق با این بخشنامه و دستورالعمل ابلاغی صورت گیرد، گفت: تیم های نظارتی تخصصی بر امور پژوهشی، آموزشی، علمی و دانشجویی در واحد علوم و تحقیقات تهران برای نظارت بر حسن عملکرد از پردیس های علوم و تحقیقات کشور تشکیل شده و این تیم ها براساس الگوی تدوین شده اقدام به تهیه گزارش خواهند کرد.

دکتر دانشجو با بیان اینکه شعبات فاقد مجوز شورای گسترش آموزش عالی ، از این پس به منظور امکان گسترش و برنامه ریزی برای 20 سال آینده با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان پردیس تحصیلات تکمیلی علوم و تحقیقات ارتقاء می یابند، گفت: ایجاد رشته و گرایش های جدید و جذب دانشجو در این پردیس ها برابر ضوابط دانشگاه و تحت نظارت معاونت آموزشی واحد علوم و تحقیقات تهران صورت می گیرد.
دکتر دانشجو تصریح کرد: از این پس ، جذب اعضاء هیأت علمی پردیس های علوم و تحقیقات در سراسر کشور توسط هیأت های جذب استانی و تأیید ارتقاء کیفی به وسیله واحد علوم و تحقیقات تهران و ضوابط مربوطه صورت می گیرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با ذکر اینکه براساس این دستورالعمل، انتصاب رؤسای پردیس ها به پیشنهاد رئیس واحد همجوار و تأیید واحد علوم و تحقیقات تهران ، طبق مقررات توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد، یاد آور شد: طرح نامه (پروپوزال) پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری در واحد ها و پردیس های علوم و تحقیقات از این پس بعد از تأیید استادان راهنما، مشاور و قبل از تأیید شورای پژوهشی یا پردیس ها حاوی مشخصات استادان راهنما و اعضاء شورای پژوهشی منوط به تأیید گروه معین در واحد علوم و تحقیقات تهران است.

دکتر دانشجو گفت: نماینده گروه معین واحد علوم و تحقیقات تهران در تمامی جلسات دفاعیه دانشجویان مقطع دکتری در واحد ها و پردیس های سراسر کشور حضور خواهد داشت و در واقع برگزاری جلسات دفاع دانشجویان مقطع دکتری بدون حضور نماینده گروه معین که خود از اعضاء هیأت علمی متخصص و صاحب نظر در موضوع رساله است فاقد اعتبار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گزارش برنامه های آموزشی مقطع دکتری که حاوی فهرست دروس، سوابق علمی و پژوهشی مدرسین است قبل از آغاز ترم باید به گروه معین ارسال شود گفت: صدور هرگونه حکم استخدامی اعضاء هیأت علمی در مورد متقاضیان استخدام منوط به تأیید واحد علوم وتحقیقات خواهد بود.

دکتر دانشجو در خصوص آن دسته از شعب علوم و تحقیقات که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی بودند، گفت: در این دسته از شعب که به واحد علوم و تحقیقات بانام استان یا شهر مربوط ارتقاء یافته اند، جذب دانشجو برابر ضوابط داشگاه و با نظارت حوزه معاونت آموزشی واحد علوم و تحقیقات صورت می گیرد.

وی یاد آور شد: انتصاب رؤسا، معاونین و مدیریان این واحدها همانند واحدهای مستقل طبق مقررات وبه پیشنهاد رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران انجام خواهد شد.

تشکیل گروه های معین در واحد علوم و تحقیقات

دکتر خسرو دانشجو از تشکیل و راه اندازی تیم تخصصی و حرفه ای تحت عنوان گروه های معین با هدف نخبه یابی در واحد علوم و تحقیقات کشور خبر داد و افزود: گروه های معین با توجه به ظرفیت و ارتقاء کیفی در ابعاد علمی و پژوهشی بر چگونگی عملکرد اساتید و اعضای هیات علمی در گروه های تخصصی واحد علوم و تحقیقات و پردیس های تحصیلات تکمیلی نظارت خواهد کرد.

به گفته رئیس واحد علوم و تحقیقات نقش گروهای معین در واحد علوم و تحقیقات تهران در گزینش اعضاء هیأت علمی و روند جذب آن ها و تصمیمات موثر مباحث علمی و تحقیقاتی در سطح واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات را بسیار موثر خواند . /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار