بازار گرم لوازم التحریر خارجی در فروشگاه ها

تکرار مکررات لوازم التحریر ایرانی و یک شکل و رنگ بودن و سبک و سیاق قدیمی و ... شاید هم دلیل رغبت این روزهای دانش آموزان به خرید لوازم التحریر خارجی است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شمارش معکوس برای شروع سال تحصیلی  و باز گشایی مدارس آغاز شده و آن چه که بیشتر از هر چند در این دوران بازار گرمی می کند خرید دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید که در سال اواخر شهریور رنگ دیگری به خودش می گیرد.
این روز ها شهر هم رنگ و بوی دیگری دارد و والدین و دانش آموزان به دنبال تهیه کیف و کفش و دفتر و مداد و در کل لوازم التحریر  و مایحتاج  سال تحصیلی هستند.
وقتی نگاهی به فروشگاه های عرضه لوازم التحریر می اندازیم چشممان به دانش آموزان زیادی می خورد که هیجان زیادی برای خرید دارند.
اما آن چه که بارها و بارها در زمان بازگشایی مدارس شاهد آن بودیم و هر سال هم همزمان با بازگشایی مدارس تکرار می شود بازار لوازم التحریر است که در اختیار وارد کنندگان است که با طرح های جذاب لوازم التحریر و عرضه لوازم التحریر متنوع و البته نا گفته نماند بی کیفیت خرید را مشکل می کند.
مرد عنکبوتی، باربی، سوپرمن و ... نام های آشنای شخصیت های کارتونی کودکان است که بر روی لوازم التحریر هم چشم نوازی می کند.
وقتی سری به مراکز خرید می زنیم شاید قسمت اعظم لوازم التحریر که مشاهده می کنیم لوازم التحریر خارجی شاید نه بی کیفیت اما در سطح کیفیت لوازم التحریر داخلی خودمان باشد اما با رنگ و طرح های خود دل هر دانش آموزی را برده و در نهایت انتخاب کودکان است.
این در حالی است که با اندک دقت بر روی قیمت لوازم التحریر داخلی و خارجی می فهمیم که تفاوت قیمتی میان لوازم التحریر داخلی و خارجی وجود نداشته و شاید تنها شکل و شمایل بهتر و شخصیت کارتونی اغلب بر روی این لوازم به کار گرفته شده دلیل انتخاب باشد.
هر چند که چندی پیش فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت ورود لوازم التحریر خارجی به مدارس خبر داد و گفت: والدین باید در انتخاب لوازم التحریر برای کودکان خود دقت عمل را داشته باشند تا با فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایرت نداشته باشد اما جای یک سوال باقی است!
تا زمانی که لوازم التحریر خارجی جنبه های بصری بیشتری برای کودکان دارد و خود دانش آموزان رغبت بیشتری به خرید این لوازمات دارند و از همه مهمتر قسمت اعظم فروشگاه ها را لوازم التحریر خارجی پر کرده آیا می توان گفت ورود لوازم التحریر خارجی به مدارس ممنوع است یا نه؟!/ف
گزارش از محبوبه مرادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.