رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خبر داد

اهتزاز بلندترين پرچم ايران در هفته دفاع مقدس/اعزام علاقه‌مندان خارج از کشور براي بازديد از مناطق جنگي

رئيس جديد بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس از اعزام گسترده علاقه‌مندان خارج از کشور در قالب کاروان راهيان نور براي ديدار از مناطق جنگي خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، نشست خبري رئيس جديد بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس صبح امروز (يکشنبه) در محل ساختمان مركزي راهيان نور برگزار شد.

در اين مراسم سردار كارگر با اشاره به برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در سال جاري اظهار داشت: امسال در هفته دفاع مقدس يك كتاب منتخب دفاع مقدس( پايي كه جا ماند) به عنوان برگزيده معرفي خواهد شد.

وي با بيان اين مطلب که هفته دفاع مقدس با شعار "چگونه با فرهنگ شهيدان به جنگ تحريم ها برويم" آغاز مي‌شود، ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران بايد بعنوان "ام‌القراي" جهان اسلام همانگونه كه تاكنون به تنهايي عليه تمام قدرت‌هاي استكباري ايستادگي كرده است، موفقيت خود را به جهانيان نشان دهد.

سردار كارگر اهداف برپايي هفته دفاع مقدس در سال جاري را معرفي ابتكارات دفاع مقدس بعنوان الگو به ساير كشورها، آشنايي با دستاوردهاي دفاع مقدس، ترويج اخلاق و فرهنگ دفاع مقدس، نمايش اقتدار نيروهاي مسلح در برابر ياوه‌گويي‌هاي دشمن برشمرد و افزود: با توجه به تأكيد مقام معظم رهبري به اقتصاد مقاومتي و هوشياري در برابر تهديدات دشمن، امسال بايد برنامه ريزي‌هاي صحيحي داشته باشيم.

وي پيروز نهايي جنگ تحميلي را ملت دانست و ادامه داد: 8 سال جنگ تحميلي با مقاومت و ايستادگي ملت ايران همراه بوده و امروز هم تكيه نظام به ملت است تا همانطور كه در ساير عرصه ها پيروز بودند در اقتصاد مقاومتي نيز فاتح ميدان باشند.

رئيس بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس از رژه نيروهاي مسلح با شعار بصيرت، شجاعت و درايت در 31 شهريورماه سال جاري خبر داد و افزود: شنبه اول مهرماه روز دانش‌آموزان، معاونين، دانشمندان و دفاع مقدس نام گرفت و در اين روز به اهميت نقش اين قشر از جامعه در دفاع مقدس پرداخته مي‌شود، يکشنبه روز جوانان، آمادگي دفاعي،‌ سربازان اقتصاد مقاومتي نام گرفته است، دوشنبه روز زنان، ارزش‌هاي اسلامي و پايداري ملي نام گذاري شده و سه شنبه وحدت، استکبار ستيزي و بيداري اسلامي نام گرفته است، چهارشنبه پنجم مهر ماه نيز با نام رزمندگان، جهادگران و فرماندهان ثبت شده و پنج شنبه به عنوان آخرين روز هفته دفاع مقدس روز شهادت، کرامت و عزت نام گرفته که در اين روز به غبارروبي مزار شهداي دفاع مقدس خواهيم پرداخت.

*برپايي کنگره سراسري شعر دفاع مقدس در سال جاري

وي همچنين از برپايي کنگره سراسري شعر دفاع مقدس در سال جاري خبر داد و گفت: ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نيروي انتظامي و ساير نيروهاي مسلح برنامه‌هاي ويژه‌اي را خواهند داشت.

سردار کارگر تقدير از فرماندهان ثامن‌الائمه، اجراي نمايش رزمي و بازسازي عمليات‌هاي دفاع مقدس در سراسر کشور، افتتاح پروژه‌هاي دفاعي و انعکاس آن در رسانه‌هاي گروهي، برپايي يازدهمين يادواره ميثاق شهدا، برپايي سي‌و دو گردهمايي فرمانده‌هان پشتيباني جنگ، نواختن زنگ مقاومت همزمان با بازگشايي مدارس، شناساندن شهداي زن فرهنگي و دانش‌آموزي، رونمايي از کتب مختلف در حوزه دفاع مقدس را از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است.

* تشکيل هفته مقاومت در نمايندگي‌هاي راهيان نور خارج از کشور

سردار کارگر با اشاره به تشکيل هفته مقاومت در نمايندگي‌هاي راهيان نور خارج از کشور گفت: براي اولين‌بار راهيان نور به برخي از کشورها اعزام مي‌شوند که در موقع مناسب انعکاس داده خواهد شد.

وي به برنامه‌هاي بسيج جامعه زنان اشاره و تصريح کرد: برپايي يادواره زنان ايثارگر، همسر، مادر و دختران ايثارگران در 420 نقطه از کشور از جمله برنامه‌هاي بسيج جامعه زنان است.

سردار کارگر با اعلام اين خبر که اصناف نيز 30 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس را رونمايي خواهند کرد، افزود: تجليل از سربازان نمونه در نيروهاي مسلح و ديدار از خانواده‌هاي شهدا از برنامه‌هاي سراسري در هفته دفاع مقس خواهد بود.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از برپايي 22 نمايشگاه در 22 بوستان تهران با همکاري بسيج و سپاه تهران و شهرداري خبر داد و افزود: باغ موزه دفاع مقدس نيز در اين هفته افتتاح مي‌شود.

*اهتزاز پرچم جمهوري اسلامي ايران به عنوان بلندترين پرچم خاورميانه

سردار کارگر يادآور شد:  پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان بلند ترين پرچم خاورميانه و سومين پرچم بلند جهان در در اوايل هفته دفاع مقدس به اهتزاز در خواهد آمد.

وي از برپايي جشنواره فيلم مقاومت توسط بسيج خبر داد و افزود: از خبرنگاران دفاع مقدس، معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد و بنياد حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس سال جاري تجليل به عمل خواهد آمد.

سردار کارگر تجهيز کتابخانه پايداري در ديگر کشورها، برگزاري هفته مقاومت در برخي نقاط جهان و اعزام راهيان دفاع مقدس با همکاري بنياد مقاومت و فرهنگ و بين‌الملل را از برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در سال جاري عنوان کرد و افزود: فرماندهان برجسته دفاع مقدس نيز امسال براي روايت هشت سال مجاهدت رزمندگان اسلام به بيش از 15 کشور جهان از جمله بوسني، لبنان، پاکستان، افغانستان و ...  اعزام مي‌شوند.

*اعزام گسترده علاقه‌مندان خارج از کشور در قالب کاروان راهيان نور براي ديدار از مناطق جنگي

وي همچنين از اعزام گسترده علاقه‌مندان خارج از کشور در قالب کاروان راهيان نور براي ديدار از مناطق جنگي خبر داد و افزود: به جز ايراني‌هاي مقيم خارج از کشور، گروه‌هايي از کشورهاي مختلف از جمله آمريکا و کانادا براي بازديد از مناطق جنگي به اردوهاي راهيان نور اعزام خواهند شد.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با اشاره به تدوين رشته علوم و معارف و فرهنگ دفاع مقدس گفت: با هدف تربيت راهيان نور،‌ پژوهشگاه علمي با مجوز رسمي در مرکز حفظ آثار ايجاد شده است لذا هيچ کس بدون مجوز اين پژوهشگاه حق روايتگري در کشور را ندارد.

وي تاکيد کرد: با تعويض رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس برنامه‌هاي اين سازمان تغييري نخواهد کرد و تفاهم نامه‌ها همچنان برقرار است.

سردار کارگر همچنين از معرفي چهره‌هاي فرا ملي دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: در اوايل هفته دفاع مقدس سال جاري از نرم افزار و کتاب جامع معرفي 110 شهيد خبرنگار رونمايي خواهد شد.

رئيس جديد بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس در پايان از اصحاب رسانه خواستار شد که با خانواده‌هاي خود به بازديد مناطق عملياتي بروند تا بتوانند درک بهتري براي کمک به نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس داشته باشند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار