سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

عمر مفید ساختمان در ایران یک چهارم استاندارد جهانی است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استاندارد عمر مفید ساختمان در جهان 100 سال است اما در ایران به علت استفاده نکردن از مصالح استاندارد عمر مفید بنا در ایران به بیش از 25 سال هم نمی رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهرداد بائوج لاهوتی افزود: مجلس شورای اسلامی با قانون گذاری‌های مناسب توانسته است تحولات بزرگی در بخش صنعت مسکن و ساختمان کشور به وجود آورد.

وی با بیان اینکه سالیانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی می‌شود، افزود: اجرای طرح مسکن مهر، طرح مناسب و مفیدی است، اما این طرح به تنهائی پاسخگوی تقاضای مسکن کشور نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انبوه‌سازان ایرانی با اجرای طرح مسکن مهر، نشان دادند که از توانائی  بالایی برخوردارند، افزود: با مقاوم سازی و استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت می توان، خسارت ناشی از بحران های مثل زلزله را به شدت کاهش داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه هنوز  مصوبات بخش مسکن مجلس شورای اسلامی به خوبی در جامعه اجرائی نشده است، اضافه کرد:  هر چند در صنعت ساختمانی کشور روند بکارگیری فناوری های جدید افزایش یافته و در حوزه  تحقیقات مسکن نیز گام های موثری برداشته شده است، اما در زلزله آذربایجان مشخص شد ساخت و ساز بخش مسکن کشور نیازمند توجه بیشتری است.

سخنگویی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقاي كيفيت مصالح ساختماني و صنعتی سازی ساختمان ها، بدون شك موجب افزايش عمر مفيد ساختمان هاي در شهر ها و روستا ها در برابر زلزله  خواهد شد.

لاهوتی افزود: شهرداری ها یکی از سازمان هائی هستند که در اجرای شدن قوانین ساخت و ساز از جایگاه ویژه ای برخوردارند لذا باید بر ساخت و ساز ها نظارت و دقت بیشتری مبذول دارند.

وی تصریح کرد: شهرداري ها مي تواند به هنگام صدور پروانه ساخت و ساز، مصالح استاندارد را نيز به مالکان و سازندگان ساختمانی معرفي كند، تا آنان با آگاهی بیشتری کالا و مصالح مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند.

سخنگویی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رسانه های جمعی  بویژه  صدا و سيما در آگاهی بخشی و اطلاع رساني برای استفاده از مصالح استاندارد نقش مهمی دارند، افزود: شهروندان باید بدانند که افزایش مقاومت در ساخت و ساز، آنان را در برابر حوادثی چون زلزله و سیل حراست خواهد کرد.

لاهوتی گفت: با اجرائی شدن مقررات و قوانین ساخت و ساز، از اتلاف هزینه‌ها و سرمایه‌های بخش صنعت ساختمتان کاسته خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی براي اطلاع رساني و افزايش آگاهي شهروندان در عرصه ساخت و ساز است که در آن علاوه بر فرهنگ سازی برای ساخت و ساز اصولی، دست آوردهای ایرانیان هم  به نمایش گذاشته می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار