تبریز/ معاون اول رئیس جمهور ؛

خیران برای تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌زده دولت را یاری کنند

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت از همان لحظات آغازین زلزله با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، لحظه‌ای فراغت پیدا نکرده و کمک‌رسانی و اقدامات خود را آغاز کرد، اما با این وجود هنوز راضی نیستیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدرضا رحیمی در همایش ملی خیرین برای بازسازی و عمران مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی با عنوان "مهر ایران، مرهم آذربایجان" در تالار وزارت کشور افزود: سرما سوزش خود را در مناطق زلزله‌زده شدت بخشیده است از این رو باید هرچه سریعتر به کمک آسیب‌دیدگان شتافت.

رحیمی با بیان اینکه آذربایجان جان ایران است، گفت: آذری‌های سراسر کشور باید دست آذری‌های درمانده و آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده را بگیرند.

وی افزود: با وجود کمک‌های خیران در این مراسم، اما نیازها بیش از مبالغ جمع‌آوری شده است و از این رو باید حاضران شرکت کننده در این همایش، سایر خیران را نسبت به نیازهای مناطق زلزله‌ زده آگاه سازند.

معاون اول رییس جمهوری خیران حاضر در مراسم را دوستان وفا و اصحاب صفاتوصیف کرد و گفت: خیران با حضور در این مراسم و کمک به آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده، توشه راهی برای آخرتشان اندوختند.

وی با اشاره به حضور شماری از هنرمندان تلویزیون و سینما در این همایش، گفت: همانطور که هنرمندان حاضر در مراسم نیز گفتند، آنها بضاعت چندانی برای کمک به مناطق زلزله‌زده ندارند از این رو پذیرفتیم که به جای هر کدام از آنها، 10 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان تمام زندگی خود را در عرصه هنر گذاشته‌اند که متاسفانه چیزی عاید آنها نمی‌شود.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه خیران افراد خداجو و با محبت هستند که به دیگران عشق می‌ورزند، اظهار امیدواری کرد با ادامه کمک‌های خیران برای تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده، بتوان مرهمی بر دل آسیب‌دیدگان نهاد.

معاون اول رییس جمهوری با یادآوری نزدیک شدن چهلمین روز از وقوع زلزله گفت: در چنین روزهایی صهیونیستها قلب مسلمانان جهان را با ساخت و انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم(ص) به درد آوردند و جهان اسلام را در غم سنگینی فرو بردند.

وی افزود: انشاءالله خداوند عذاب خود را بر سر آنها فرود آورد و دل‌های آزرده مسلمانان جهان را تسکین دهد./س

برچسب ها: خیران ، بازسازی ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.