خوزستان/

اجراي طرح تثبيت‌ شن‌هاي روان با مالچ‌ پليمري در دست بررسي است

معاون پژوهشي دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان با اشاره به برنامه‌هاي پژوهشي اين دانشگاه در جهت اجراي مفاد قطعنامه‌ كنگره بين‌المللي گرد و غبار كه سال گذشته در اين دانشگاه برگزار شد، گفت: پروژه‌هاي كلاني با سازمان حفاظت از محيط زيست كشور در زمينه ريزگردها در حال آماده‌سازي و انعقاد تفاهم‌نامه است.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،دكتر محمدحسين قرينه درگفت‌وگو با خبرنگاران ـ با بيان اين مطلب عنوان كرد: پيرو برگزاري كنگره بين‌المللي گرد و غبار و آثار زيانبار آن، مجموعه‌اي از طرح‌هاي پژوهشي با هدف تثبيت شن‌هاي روان در سطح استان با استفاده از پليمرهاي جديد در دستور كار دانشگاه قرار دارد.

 

وي با اشاره به خاصيت ماندگاري بالاتر و آلودگي كمتر پليمرهاي جديد در محيط، افزود: با پژوهشگراني كه نمونه كار خود را در كنگره ارايه دادند، رايزني‌هايي براي كاربردي كردن طرح انجام شد؛ يكي از اين موارد، طرح "بررسي تاثيرات مالچ‌ پليمري براي تثبيت شن‌هاي روان و جذب و نگهداشت رطوبت خاك و رشد و نمو بهتر گياهان" است كه تفاهم‌نامه اوليه آن در حال بررسي است.

 

معاون پژوهشي دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان همچنين از ارايه پروژه مطالعاتي كلان "بررسي همه‌جانبه گرد و غبار در استان" با سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد و خاطرنشان كرد: تأسيس مركز تحقيقات ريزگردها در جنوب و جنوب غرب كشور به عنوان يكي از دستاوردهاي كنگره بين‌المللي ريزگردها هم در دستور كار است؛ از مهرماه 2 نيروي متخصص در زمينه گرد و غبار به مجموعه علمي دانشگاه اضافه مي‌شود.

 

قرينه با اشاره به همكاري‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با دانشگاه در زمينه اين مركز تحقيقات افزود: امكانات آزمايشگاهي و تجهيزات جديدي در زمينه تحقيقات ريزگردها از مهرماه خريداري مي‌شود./س

 
برچسب ها: تثبیت ، مالچ ، پلیمری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.