برنده جايزه برترين كتاب سال دفاع مقدس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

"پايي كه جا ماند" گونه اي از ادبيات بازداشتگاهي است

كتاب "پايي كه جا ماند" به روايت سيد ناصر حسيني پور با توجه به ارائه مجموعه اي از يادداشت هاي روزانه مرتبط با روزهاي اسارت راوي در اردوگاه هاي عراق، گونه اي از ادبيات بازداشتگاهي است.

سيد ناصر حسيني پور راوي كتاب "پايي كه جا ماند" در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اظهار كم اطلاعي نسبت به اعلام خبري مبني بر اينكه كتاب "پايي كه جا ماند" برترين كتاب سال دفاع مقدس شد، افزود: من هم همچون ساير افراد پيگير اخبار مرتبط با اين كتاب، خبر قرارگيري آن در رتبه برترين كتاب سال دفاع مقدس را به تازگي و از طريق خبرهاي منتشر شده در خبرگزاري هاي معتبر ديده و شنيده ام.
وي در پاسخ به اينكه به نظر خودش كتاب پايي كه جا ماند در مقايسه با ساير كتاب هاي نوشته شده در قالب ادبيات دفاع مقدس چه مولفه  و معيار خاصي داشته، گفت: تا به آنجا كه اطلاع دارم هر سال كتابي به عنوان كتاب سال دفاع مقدس بنا بر تصميمات كميته اي متشكل از چند صاحب نظر اعلام مي شود.
وي در ادامه اظهار داشت: به نظر من آنچه موجب انتخاب كتاب "پايي كه جا ماند" به عنوان كتاب سال دفاع مقدس شده مي‌توان به اين اشاره كرد كه كتاب روايت شده توسط من تنها گونه ويژه يادداشت روزانه در ميان كتاب هاي داخلي به نگارش درآمده در حوزه دفاع مقدس به حساب مي‌آيد.
راوي كتاب "پايي كه جا ماند" افزود: گونه يادداشت روزانه در دنيا بسيار كم بوده و ادبيات بازداشتگاهي جاذبه خاصي در دنيا دارد.
حسيني پور تصريح كرد: ادبيات بازداشتگاهي در صورت يادداشت برداري ملموس تر است.
وي خاطرنشان كرد: تا به امروز بيش از صد و چند كتاب از اردوگاه هاي عراق نگاشته و منتشر شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار