مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری ایران گفت: با استفاده از توان سازندگان داخلی، شمار قطعات ساخت داخل صنعت راهبردی حفاری تا پایان امسال از مرز 20 هزار قطعه خواهد گذشت.




 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛حيدر بهمني در اين خصوص اظهاركرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، طراحی و مهندسی و ساخت 3 هزار قطعه کاربردی در این صنعت هدف‌گذاری شده بود که هم‌اکنون با همکاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران، مراکز علمی و پژوهشی و سازندگان داخلی در حال ساخت است.

وی افزود: استفاده از توانمندی‌های داخلی از سال‌ها پیش در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار دارد و تاکنون در این بخش نزدیک به 3 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که حاصل آن ساخت 5 دستگاه حفاری و تولید انبوه افزون بر 18 هزار و 500 قطعه پرمصرف مورد استفاده در دستگاه‌های حفاری و تجهیزات مربوط به خدمات فنی و تخصصی در این بخش است.

بهمني با بیان این‌که بومی‌سازی قطعات و تجهیزات اساسی در قسمت‌های حفاری و بیش از 20 نوع خدمات فنی و تخصصی جانبی آن با همکاری این شرکت و 12 دانشگاه و مرکز علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به افق چشم‌انداز شرکت، توسعه ارتباط با بیش از 20 مجموعه دانشگاهی و مرکز علمی پژوهشی و تحقیقاتی با هدف شتاب‌بخشی به بومی‌سازی 100 درصدي صنعت حفاری در دستور کار قرار دارد.

وی تامین، تجهیز و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته متناسب با نیازها، ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات بر پایه سیستم‌های فرآیندگرا، دانش‌محوری و تمرکز بر رشد کیفی و فنی و راهبری پروژه‌ها به صورت EPDC را از برنامه‌های محوری این شرکت برشمرد.

بهمنی در ادامه بر شناسایی و انتقال فناوری‌های روزآمد و دستیابی به بالاترین استانداردهای جهانی، حفظ و گسترش سهم بازار داخلی و توسعه فعالیت‌های برون مرزی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در زمینه موفقیت‌های ساخت تجهیزات خاطرنشان‌كرد: ساخت دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری جهاددانشگاهی، مجموعه ساماندهی سطحی نمودارگیری با همکاری دانشگاه تهران، ابزارهای درون چاهی نمودارگیری، دستگاه پیچیده گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، ابزار عبور از جداری (WHIP STOCK)، راه‌اندازی 2 دستگاه سیار کالیبراسیون، ساخت اولین دستگاه نمودارگیری دریایی و ساخت و به کارگیری آویزهای لوله حفاری از دستاوردهای اخیر صنعتگران و سازندگان داخلی است./س
برچسب ها: بومی سازی ، حفاری ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.