کلينيک قلب؛

استرس شغلي خود را کاهش دهيد تا قلبتان دچار حمله نشود!

استرس شغلي مي‌تواند در افزايش حملات قلبي و مرگ ناشي از آن تاثير بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران ؛محققان انگليسي با بررسي 13 مطالعه كه بر روي نزديك به 200 هزار نفر انجام شد، دريافتند: فشارهاي رواني در محيط كار با 23 درصد از موارد حملات قلبي و مرگ ناشي از بيماري‌هاي آن در ارتباط است.

محققان دانشگاه لندن اعلام کردند که  كار كردن در هر محيط كاري مي‌تواند همراه با استرس باشد و در افراد با تجربه كمتر، بيشتر ديده مي‌شود اما نوع برخورد با اين استرس نكته اصلي در برطرف كردن آن است.

 افرادي كه در محيط‌هاي شغلي‌شان استرس دارند سبك‌هايي از زندگي را انتخاب مي‌كنند كه به سلامت قلب ضرر بيشتري مي‌رساند.

کسانی که به مشاغل تخصصی و حرفه ای اشتغال دارند بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند و در میان آنها کسانی که در رده های شغلی پایین تر هستند بیش از دیگران باید مراقب باشند. چون آمار سکته قلبی در میان آنها بیشتر است.

استرس شغلی در ارتباط مستقیم با حمله قلبی است ولی شکل های دیگری از زندگی هم هستند که خطر سکته را بالا می برند. مثلا کسی که شغل پر استرسی ندارد ولی سیگار می کشد بیش از کسی که شغل پر استرس دارد در معرض خطر است.البته ترکیب شغل پر استرس و سیگار خطرات را دو چندان می کند. اگر شغل پر استرس باشد و امکان تغییر در آن نباشد می توان با کاهش دادن خطرات دیگر، مثلا با ترک سیگار درصد حمله قلبی را پایین آورد.

نکته آخر:رژیم غذایی درست، ورزش کردن و ترک سیگار می تواند سپر دفاعی خوبی در برابر استرس های شغلی باشد./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار