آيت‌الله يزدي:

اقدامات موهن عليه اسلام، نشانه جاهليت دشمنان است

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با محكوم‌كردن اهانت به مقدسات و پيامبر(ص)، اين‌گونه اقدامات را نشانه جاهليت دشمنان ارزيابي كرد و گفت: توهين به اسلام دليل عظمت اسلام است و نمي‌توان نور اسلام را با اين‌گونه اقدامات خاموش كرد.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرگاران به نقل از پورتال شوراي نگهبان، آيت‌الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي جشن‌هاي بزرگداشت دهه كرامت ارزنده‌ترين وصيت پيامبر اسلام را توجه به قرآن و عترت خواند و گفت: اگر برخي به دنبال قرآن باشند و عترت را فراموش كنند و يا عده‌اي فقط به دنبال سنت باشند گمراه خواهند شد.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: يكي از معضلات توجه به قرآن، دوري از احاديث و بيانات گهربار ائمه(ع) است كه در دوره‌اي از تاريخ با آن مواجه بوديم كه جعل احاديث را به دنبال داشت.

دبير مجلس خبرگان با بيان اينكه امام علي(ع) در زمان خانه‌نشيي مجاهدت و براي حفظ اسلام و مسلمين مصلحت پيشه كردند، گفت: ايشان در دوران امامت خود از نصب الهي استفاده كردند نه از قدرت مردمي.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم از كساني كه قدرت را از ناحيه مردم مي‌دانند، انتقاد كرد و ابراز داشت: اين اشتباهي است كه نبايد در ميان مطرح شود، بلكه بايد در مجامع علمي به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

وي با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها انحرافاتي در بحث مهدويت مطرح مي‌شود، اظهار داشت: برخي امام زمان(عج) را امامِ زمان ظهور مي‌دانند و با اين تفكر خود هم زمان غيبت و هم زمان ظهور حضرت را از دست مي دهند.


آيت‌الله يزدي ادامه داد: مردم در زمان غيبت صغري حضرت مهدي(عج) به نواب خاص ايشان مراجعه مي‌كردند، در زمان غيبت كبري نيز بايد به نواب عام كه مراجع ديني و امروز ولي فقيه است، مراجعه كنند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: مقام معظم رهبري امروز ولي زمان و نائب امام عصر(عج) هستند و نمي‌شود كسي امام زمان را قبول داشته باشد اما ولي فقيه و حاكميت جمهوري اسلامي را قبول نداشته باشد.

آيت‌الله يزدي با بيان اينكه روحانيت بيشترين دفاع را از اسلام و اهل بيت(ع) داشته‌اند، گفت: روحانيت در همه فراز و نشيب‌ها از ارزش‌هاي اسلامي و ديني دفاع كرده و رژيم طاغوت را از سر راه برداشتند.

وي ادامه داد: اگر خود را وابسته به اهل بيت(ع) مي‌دانيم موظف هستيم از همه شرايط و امكانات براي دفاع از اسلام بهره گرفته و بدانيم كه دفاع از اسلام به حمله‌كردن نيست بلكه بايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه كسي جرأت حمله نداشته باشد.

دبير مجلس خبرگان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه بقاع متبركه به قطب‌هاي فرهنگي تبديل شوند، گفت: در اين مكان‌هاي مقدس بايد افزون بر زيارت، اقدامات فرهنگي مناسبي براي مردم مهيا شود تا جنبه‌هاي مهم فرهنگي نيز مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه در كنار حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اقدامات رفاهي و اقتصادي صورت گرفته خواستار توجه بيستر به مسائل فرهنگي در اين اماكن مقدسه شد و ابراز داشت: بايد به گونه‌اي در اين اماكن كار فرهنگي كرد كه مردم در اين اماكن فقط خواسته‌هاي مادي خود را مطرح نكنند و به سوي مسائل فرهنگي نيز سوق داده شوند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم حكومت اسلامي را مولود روحانيت خواند و گفت: در سايه روحانيت بود كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و بايد حكومت و دولت دين خود را به روحانيت ادا كند اما در حدي كه وابسته به دولت نشود.

وي در ادامه اقدامات فرهنگي را از مقدس ترين كارها دانست و خطاب به اعضاي شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت، ابراز داشت: در اين مراسم سعي كنيد جداي از مراسم جشن براي ائمه به بعد فرهنگي و ترويج آن در ميان مردم نيز توجه كنيد و بدانيد مجلسي كه براي اهل بيت(ع) و به ياد آنها برپا شود از بهترين مجلس‌ها است.

آيت‌الله يزدي همچنين توهين به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) را محكوم كرد و گفت: توهين به اسلام دليل عظمت اسلام است و همان گونه كه امام خميني(ره) فرمودند؛ اگر به اسلام توهين مي‌شود به خاط اين است كه مسلمانان به وظايف خود درست عمل كرده‌اند و اين اقدامات موهن عليه اسلام نشانه جاهليت دشمنان است و البته آنها نمي توانند نور اسلام را با اين گونه اقدامات خاموش كنند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار