معاون وزیر راه و شهر سازی:

کارنامه ایران در توانمند سازی و سکونتگاههای غیررسمی درخشان است

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری در ششمین مجمع جهانی شهری در شهر ناپل ایتالیا با موضوع(مسکن کافی برای همه ، مشارکت برای استراتژی جهانی مسکن تا سال 2025)گفت : کارنامه دولت ایران در توانمند سازی و سکونتگاههای غیررسمی ایران بسیار درخشان است .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجید کیانپور در زمینه روش تامین مالی برای بهسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی اظهارداشت:از سال 81 طی توافقی با بانک جهانی مقرر شد در پنج شهر ایران به صورت پایلوت با هزینه‌ دولت ایران و نیز کمک بانک جهانی به صورت وام سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های نابسامان شهرهای بندرعباس، سنندج، زاهدان، تبریز و کرمانشاه بهسازی و ساماندهی شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری در مورد میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح گفت: مقرر شد 80 درصد از اعتبار لازم که بالغ بر 100 میلیون دلار بود را بانک جهانی به صورت وام در اختیار ایران بگذارد و 20 درصد دیگر را دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت ارزی تامین کند.

به گفته کیان‌پور این طرح از سال 81 آغاز شد و تا پایان سال 88 ادامه داشت. در این مدت بانک جهانی تنها 57 درصد از تعهد خود یعنی 57 میلیون دلار را به صورت ارز پرداخت کرد و مابقی اعتبار لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تامین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا کنون 137 میلیارد تومان در حوزه‌ سکونتگاه‌های غیر رسمی در 18 شهر کشور که شامل 55 محله می شود در قالب پروژه‌های بهداشتی و درمانی در هشت سال اخیر هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران همچنین در این نشست به ارائه تجارب مسکن مهر پرداخت و با اشاره به اینکه زمین شهری قابل ساخت به عنوان یکی از محدودیت های عمومی و مشترک تولید مسکن در دنیا می باشد، اظهارداشت : دولت جمهوری اسلامی ایران با توجه به این ضرورت مهم در قالب طرح عظیم مسکن مهر قیمت زمین را در فرایند تولید مسکن حذف و در قالب اجاره 99 ساله- به شرط انتقال مالکیت اعیان به افراد و مالکیت عرصه توسط دولت- در دستور کار قرار داده است .

وی با بیان اینکه این سیاست منجر به دستیابی متقاضیان و گروههای هدف به مسکن مناسب گردیده توجه سایر دولت ها نیز به این رویکرد را ضروری عنوان کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر راه ، عمران ، کارنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار