وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از کارخانه مولیبدن در مجتمع مس سونگون (آذربایجان شرقی ) ارزش کل ذخایر واگذار شده قابل استخراج را 773 میلیارد ریال پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، غضنفری در ادامه با بیان اینکه ایران از نظر ذخایر جهانی مس رتبه نهم را به خود اختصاص داده و از نظر سرانه مصرف در جایگاه 13 قرار دارد گفت : امیدواریم در آینده نزدیک ایران به سمت یک رقمی شدن در رتبه جهانی نزدیک شود . وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 240 هزار تن از تولیدات مس به خارج از کشور صادر می شود افزود : در ایران 43 معدن مس در 13استان كشور وجود دارد و شركت صنایع مس ایران پروژه های متعددی در زمینه توسعه این صنعت در دست اجرا دارد.

وی افزود: بیش از 90درصد معادن مس كشور در دست بخش خصوصی و تعاونی قرار دارد و تاكنون 10هزار شغل در بخش صنایع و معادن ایجاد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال 89 حدود 37 میلیون تن سنگ مس در كشور تولید شد كه این میزان امسال به 44میلیون تن می رسد.

گفتنی است: در این مجموعه روزانه 10 تن کنستانتره مولیبدن استخراج می‌شود که زمینه اشتغال 60 نفر را به طور مستقیم و 200 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم آورده است.طبق اعلام شركت ملي صنايع مس ايران، برنامه‌ريزي معدن مس سونگون براي يك دوره 31 ساله است. مجتمع مس سونگون در130 كيلومتري شمال شرقي تبريز و 30 كيلومتري شمال شهرستان «ورزقان»واقع شده است./س
برچسب ها: افزایش ، استخراج ، مس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.