گزارش/

حضور غیر نظامی ایران در سوریه/ مهیا شدن شرایط جهت شکست سرنوشت‌ساز آمریکا

وارد شدن ناو‌شکن «سهند» و زیردریایی «طارق» به چرخه دفاعی کشور و نشست خبری فرمانده کل سپاه پاسداران با خبرنگاران داخلی و خارجی در صدر خبر‌های این هفته حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران قرار داشت.

به گزارش خبرنگار  دفاعی - امنیتی  باشگاه خبرنگاران ، در حوزه دفاعي امنيتي كشور رويدادهاي مختلفي رقم خورد كه مهمترين آنها به شرح ذيل است:

سردار سرلشكر جعفري در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:
اگر شرايط بحراني شود، قطعا تنگه هرمز را خواهيم بست/ حضور غیر نظامی ایران در سوریه


بستن تنگه هرمز، ساخت موشک رعد با دقت 50 متری،تولید پهباد"شاهد129" ، اقدام برای ترور نخست وزیر هند، انتقال تجربیات به سوریه و حضور غیر نظامی در این کشور، تیررس بودن پایگاه های آمریکایی در برابر موشک های سپاه و ...... ازجمله مواردی بود که فرمانده کل سپاه در نشست خبری روز یکشنبه به خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

جعفری در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه، گفت: همه می‌دانند که سپاه واحدی به نام واحد نهضت‌های اسلامی داشته و دارد که هدفش کمک به مستضعفین و بحث بیداری در جهان اسلام است.

وی افزود: از زمانی که نیروی قدس تشکیل شد با هدف حمایت از ملت‌های مظلوم بخصوص مسلمان حرکت‌هایی انجام داده است و در کشورهای لبنان و سوریه تعدادی از نیروی قدس سپاه حضور داشتند و این به منزله حضور نظامی ما در آنجا نیست.

وی افزود: در مقایسه با میزان حمایت و حضور نظامی کشورهای عربی از گروه‌های معارض سوریه ما اقدامی در آنجا انجام ندادیم. ما تنها کمک فکری و مستشاری و انتقال تجربه را دنبال کرده‌ایم.

رمانده کل سپاه تاکید کرد: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که برای دفاع از سوریه که در حلقه مقاومت است، انتقال تجربیات خود و هرگونه کمک فکری را به سوریه داشته باشد و این در حالی است که کشورهای دیگر ابایی از کمک نظامی به گروه‌های معارض سوریه ندارند و ما این کار را محکوم می‌کنیم.


واکنش روابط عمومی سپاه به تحریف سخنان سردار جعفری

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، با تشکر از رسانه‌ها در پوشش خبری نشست خبری اخیر فرمانده کل سپاه، پیرامون تحریف بخشی از سخنان سرلشکر جعفری در خصوص "بازار سکه و ارز" و "حضور نیروهای قدس در سوریه" تصریح کرد: آنچه در نشست مذکور توسط سردار جعفری مطرح شد عبارت از این بود که "نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گذشته با هدف حمایت از ملت‌های مسلمان و نیز شرایط خاصی که لبنان و سوریه با آن رو به رو هستند تعدادی نیرو در این کشورها داشته اما این حضور به منزله حضور نظامی در این کشورها نیست".


حجت‌الاسلام‌ سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: اگر گسل عظيم مسلمانان به حرکت درآيد، چيزي از آمريکا باقي نمي‌ماند

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينكه پيامبر اعظم در قلب 1.5 ميليارد انسان جاي دارد، گفت: اگر گسل عظيم مسلمانان به حرکت درآيد، چيزي از آمريکا و اروپا باقي نمي‌ماند بنابراين بهتر است آنها قبل از اينکه کارد به استخوان برسد دست از حمايت عناصر افراطي ديوانه بردارند.


با دستور فرمانده معظم کل قوا؛ زیردریایی سنگين "طارق" و ناوشکن "سهند" به آب انداخته شدند

زیردریایی سنگین "طارق" و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "سهند" با دستور فرمانده معظم کل قوا در خلیج فارس به آب انداخته شدند.

گفتني است، زیردریایی سنگين "طارق 901" چندی پیش توسط متخصصان متعهد و توانمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اورهال شده بود.

همچنين ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "سهند" نیز به دست متخصصان توانمند ایرانی طراحی و ساخته شد.


امير آراسته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
آمریکا به دنبال قدرت‌نمایی پوچ در منطقه است/ آمادگی کامل نیروی زمینی ارتش برای برگزاری رزمایش مشترک با سپاه پاسداران

معاون هماهنگ‌کننده نيروي زميني ارتش با اشاره به آمادگي کامل اين نيرو جهت برگزاري رزمايش مشترک ارتش و سپاه در آينده نزديک، گفت: زوج آمريکايي اسرائيلی، حتي توان پيشروي يک سانتي‌متري در خاک جمهوري اسلامي ايران را ندارند.


رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خبر داد
اهتزاز بلندترين پرچم ايران در هفته دفاع مقدس/اعزام علاقه‌مندان خارج از کشور براي بازديد از مناطق جنگي

رئيس جديد بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس از اعزام گسترده علاقه‌مندان خارج از کشور در قالب کاروان راهيان نور براي ديدار از مناطق جنگي خبر داد.


مقدم‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: توهين‌كنندگان به آيت‌الله مصباح عناصر نفوذي بيگانه در سايت‌هاي داخلي هستند

معاون فرهنگي ـ اجتماعي سپاه پاسداران گفت: کساني که به ذخيره‌هاي انقلاب مانند آيت‌الله مصباح اهانت کرده‌اند، عناصر نفوذي بيگانه هستند که در سايت‌هاي داخلي نفوذ کرده‌اند و يا مستقيما به سرويس‌هاي اطلاعاتي جهان استکبار وابسته‌اند.


سردار کاظمینی در نشست خبری عنوان کرد؛ برگزاري رزمايش بزرگ امام جعفر صادق(ع)/ برپايي 15 نمايشگاه در تهران

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران از برگزاري رزمايش بزرگ گردان‌هاي رزمي بيت‌المقدس با نام رزمايش امام جعفر صادق (ع) در مهر ماه خبر داد و گفت:‌ امسال در شهر تهران در 15 نقطه برنامه‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلفي در نظر گرفته شده که در هر يک با محوريت يکي از 18 محتواي مد‌نظر، برجسته خواهد شد.


حجت‌الاسلام گواهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: اعلام انزجار مسلمانان از انتشار فيلم موهن ضد اسلامي توطئه دشمن را با شکست روبرو کرد

نماينده ولي فقيه در سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ گفت: استکبار جهاني تلاش دارد با اين اقدام 11 سپتامبر ديگري را براي سواستفاده و حضور گسترده‌تر در خاورميانه و به تشنج كشاندن منطقه بوجود بياورد اما واكنش‌هاي جهاني از حقانيت اسلام و اعلام انزجار آنان از نشر فيلم موهن ضد اسلامي، توطئه‌ دشمنان را با شكست روبرو كرد.


در بيانيه‌اي اعلام شد؛ آمادگي وزارت دفاع براي اجرای نظریه «اقتصاد مقاومتی»

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بيانيه‌اي ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، آمادگی همه‌جانبه خود را جهت نیل به خودکفایی و تأمین تمامی نیازهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و حضور در تمامی عرصه‌های صنعتی و نیز حرکت جدی‌تر در راستای اجرای نظریه «اقتصاد مقاومتی» تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا اعلام می‌دارد.


بیانیه بسیج رسانه در محکومیت توهین به ساحت پیامبر اسلام
گرایش روزافزون مردم جهان به رسالت پیامبر خاتم(ص) باعث سردرگمی دشمنان شده است

سازمان بسیج رسانه در بیانیه‌ای آورده است: آن چه امروز دشمنان توحید و دین را آشفته و سراسیمه و سردرگم کرده، گرایش روزافزون مردم جهان به تعالیم و رسالت پیامبر خاتم(ص) و افزایش و گسترش بیداری امت و تسخیر قلوب ملت‌ها به وسیله نور تابان اسلام ناب محمدی (ص) است.


همزمان با هفته دفاع مقدس صورت مي‌گيرد؛ برگزاري دومين نمايشگاه تخصصي توانمندي‌هاي بهداري در رزم نيروهاي مسلح

معاونت بهداري نيروي زميني سپاه همزمان با هفته دفاع مقدس‌"دومين نمايشگاه تخصصي توانمندي‌هاي بهداري در رزم نيروهاي مسلح" را برگزار مي‌کند.


بيانيه ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ اقتدار امروز ايران مرهون شهدا و ايثارگران است

ارتش جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي فرارسيدن 31 شهريورماه، آغاز هفته دفاع مقدس را گرامي داشت.


31شهريور و درجوار بارگاه ملكوتي امام(ره)برگزارخواهدشد؛ رژه باصلابت نيروهاي مسلح در نخستين روز هفته دفاع مقدس

رژه باصلابت نيروهاي مسلح با حضور جمعي از فرماندهان و مقامات لشكري و كشوري همزمان با 31 شهريور در جوار بارگاه ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران انجام خواهد شد.


سردار جزايري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: شرايط براي شكست بزرگ و سرنوشت‌ساز آمريكا در منطقه مهيا شده است

سردار سرتيپ سيد مسعود جزايري با بيان اينكه نظام سلطه‌گر حكومتي آمريكا هيچ‌گاه نتوانسته خود را از سلطه زر، زور و تزوير برهاند، اظهار داشت: همه چيز براي يك شكست بزرگ و سرنوشت‌ساز آمريكا در منطقه مهيا شده است.


رئيس عقيدتي سياسي وزارت دفاع: استكبار جهاني بيش از هر زمان ديگري در انزواست

رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع ‌با بيان اينکه "دستگاه ديپلماسي غرب و رژيم جعلي صهيونيستي ‌امروز ‌بيش از هر زمان ديگري در انزوا قرار دارند"، گفت: ملت سرافراز ايران اسلامي در حال‌ حاضر ‌در عرصه سياسي جهان نقش‌‌آفريني ممتازي دارد.‌


بیانیه سپاه تهران بزرگ در محکومیت توهین به پیامبر(ص): عربستان مستكبران را تحريم نفتي كند

در بخش از این بیانیه آمده است: این اقدام پلید و جنایتکارانه در پرتو آزادی بیان، در حالی صورت گرفته که آزادیخواهان، متفکران و اندشیمندان بسیاری تنها به جرم سخن گفتن از رهاییB3%D8%AA">سردار جزایری: انتخابات در آمریکا فرمایشی و تحت فرمان صهیونیست‌ها است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فرمان انتخابات آمریکا در دست صهیونیست‌هاست، گفت: اینکه اوباما در سخنان رسمی و برای خشنودی صهیونیست‌ها حفظ امنیت اسرائیل را فریاد می‌زند، برای ملت آمریکا که داعیه‌دار آزادی و استقلال دارد، بسیار تحقیرآمیز است.


حجت‌الاسلام دري به باشگاه خبرنگاران خبرداد؛ اعزام يک ميليون نفري کاروان راهيان نور دانش‌آموزي به مناطق عملياتي

نماينده ولي‌فقيه در سازمان اردوي راهيان نور و گر بشریت از یوغ استثمار و استکبار در سیاهچال‌های آنان شکنجه می‌شوند و هزاران انسان بی‌گناه در فلسطین، لبنان، بحرین، سوریه، پاکستان، لیبی، یمن و... به جرم بیداری مورد هدف گلوله‌های دشمنان بشریت قرار می‌گیرند و آنان با در اختیار داشتن حمایت غیرقانونی شورای امنیت نه تنها به دفاع از ملتها برمی‌خیزند، که در سر کوبی فریاد مردم بیدار از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کنند.

گزارش// احسان آريا

"انتهاي پيام"/پ3



برچسب ها: دفاع ، سردار جعفری ، تکذیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۴ دی ۱۳۹۴
آل سعود اشتباه بزرگ کرده و تا نابود ی کامل خودش ادامه میدهد
آخرین اخبار