معاون امور حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات كشور گفت: قانون جدید برنامه و بودجه تا پایان سالجاری در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،حمیدرضا تیموری    در سفر به زاهدان افزود: قانون برنامه و بودجه كشور مصوب سال 1351 است و 40 سال از عمر آن گذشته و طی این مدت تغییر در این قانون به وجود نیامده در صورتی كه بودجه فعلی كشور نسبت به بودجه های سنوات قبل از انقلاب تغییر زیادی كرده است.
وی اظهار داشت: در سنوات اخیر با توجه به قانون برنامه چهارم توسعه و تكالیف تعیین شده در قانون برنامه پنجم، بودجه كشور باید عملیاتی شود تا نظارت هم كار آمدتر باشد كه لازمه آن اصلاح قوانین مادر مثل قانون برنامه و بودجه مصوب سال51 است.
وی گفت: با سفارش مجلس شورای اسلامی مسوولان دیوان محاسبات كشور با استفاده از نخبگان دانشگاهی و دستگاه های اجرایی از جمله معاونت نظارت راهبردی و مركز پژوهش های خزانه و سایر افرادی كه در اجرا، انطباق و اصلاح قانون برنامه و بودجه می توانستند كمك كنند، اقدامات كارشناسی لازم را برای اصلاح این قانون انجام داد.
تیموری اظهار داشت: كارشناسان در نشست های مختلف كارشناسی پیشنویس قانون جدید برنامه و بودجه را تهیه و در سالهای پایانی مجلس هشتم تقدیم مجلس شد.
معاون امور حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات كشور ادامه داد: با شروع كار مجلس جدید، پیش نویس اصلاح قانون برنامه و بودجه در دستور كار اصلی مجلس نهم قرار گرفت و اكنون در كمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است و امیدواریم تا پایان سال تصویب شود.
وی گفت: با تصویب این قانون گام اصلی به سمت اجرا و تدوین بودجه عملیاتی برداشته خواهد شد.
وی افزود: با تصویب قانون جامع مالی انضباط مالی كشور محقق می شود.
تیموری معاون حقوقی، امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات كشور به منظور معرفی مدیر كل جدید دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر كرده است. /س

برچسب ها: قانون ، برنامه ، وبودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.