مردم يمن خواستار محاكمه علي عبدالله صالح هستند

هماهنگ كننده جنبش خلاص يمن با تاكيد بر ضرورت محاكمه علي عبدالله صالح علاوه بر همه كساني كه در كشتار ملت دست داشتند، احزاب ديدار مشترك را به دلیل شرکت در تقسيم قدرت و پشت كردن به انقلاب سرزنش كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، عبدالباسط الحبيشي امروز پنجشنبه اظهار داشت: انقلاب يمن در اين تله بزرگ  گرفتار شد كه تنها بايد خود را از شر علي عبدالله صالح  برهانیم ، درحالي كه احزاب ديدار مشترك، رهبران حزب اصلاح و علي محسن الاحمر همه اركان رژيم بوده اند.

وي با تاكيد براينكه قيمومت عربستان از مهمترين موضوع هايي است كه كشور بايد از آن رها شود ، افزود: تا وقتي از قيموميت عربستان رهايي نيافته ايم انقلاب به جايي نمي رسد و پيروز نخواهد شد.

الحبيشي با بیان اینکه این انقلاب باید بر ضد قیمومیت عربستان صورت می گرفت ، ادامه داد: احزاب ديدار مشترك مي دانستند چه روي مي دهد و در ويراني و فساد موجود در كشور شركت داشتند و آنچه درباره بيداري اين احزاب در حال حاضر گفته مي شود قطعا بيداري ديرهنگامي است.

هماهنگ كننده كل جنبش خلاص يمن گفت: اگر احزاب ديدار مشترك قصد توبه دارند بايد از سمتهاي خود استعفا دهند و از مشاركت با حزب " كنفرانس مردمي سراسري " دست بكشند. آنها نمي توانند توبه كرده باشند در حالي كه هنوز در حال تقسيم كيك با " كنفرانس مردمي سراسري " و رهبران آن هستند.

الحبيشي افزود: يمن از تصميم گيري حاكميتي برخوردار نيست و اين مسئله كشور را در دايره اي توخالي قرار مي دهد به طوري كه برنامه ها به نتيجه نمي رسد و عملا دو قدرت " علي محسن الاحمر " و " علي عبدالله صالح " بركشور حاكم است.
برچسب ها: یمن ، مردم ، صالح ، محاکمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار