پور‌محمدي در نماز جمعه اهر:

وضعيت رسيدگي به مناطق زلزله‌زده خوب است/ برخي مسئولان قول‌هايي مي‌دهند که نمي‌توانند به آن عمل کنند

رئيس سازمان بازرسي کل کشور ضمن بازديد از مناطق زلزله‌زده شمال غرب كشور گفت: نحوه خدمت‌رساني به مناطق زلزله‌زده خوب بوده ولي در حوزه بهداشت نيز مشکلاتي وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي اعزامي باشگاه خبرنگاران به مناطق زلزله‌زده شمال غرب كشور، حجت‌الاسلام مصطفي پور‌محمدي امروز به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نظام جمعه اهر ضمن گراميداشت هفته کرامت و دفاع مقدس گفت: ملت ما نشان داده است که در مقابل دشمنان سر تا پا مصلح با جان‌نثاري و توان ايستاده است.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور افزود: در جريان دفاع مقدس، دشمن مي‌خواست سرزمين ما را تسخير کرده و جامعه را متلاشي کند ولي ملت نشان دادند نه تنها با اقتدار مقابل دشمن مي‌ايستند بلکه به حرکت خود ادامه مي‌دهند چرا که در جنگ تحميلي هرگز اين انقلاب متوقف نشده و به مبارزه خود با دشمنان ادامه داده است که مي‌بينيم امروزه با فروغ بيشتري به حرکت خود ادامه مي‌دهند.

وي تصريح کرد: ملت نشان داد عليرغم همه مصيبت‌ها و شهدايي که تقديم کرده‌اند از راه آرمان‌هاي خودشان منصرف نشده‌اند  و قله‌هاي پيروزي را گام به گام پيمودند‌.

حجت الاسلام پور محمدي در ادامه خاطر نشان کرد: ايران اسلامي امروز نسبت به سي سال گذشته بسيار فرق کرده و توانمندتر و نيرومند تر شده است و نشان داده است که هر کشوري که با اتفاق مردم تلاش و همت حرکت کند نه تنها دشمنان را پشت سر مي گذارد بلکه موفق تر به حرکت خود ادامه خواهد داد.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان جبهه دفاع از آزادي و حقوق انسان هاست که ثابت کرده است که ادعاي غرب مبني بر دفاع از حقوق بشر ادعايي بيش نيست.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در ادامه سخنراني خود به زلزله اخير اشاره کرد و گفت: مردم زلزله‌زده آذربايجان شرقي در روز قدس به خوبي ثابت کردند که پاي آرمان‌ها خواهند ايستاد و ما شاهد بوديم که در اوج مصيبت و گرفتاري که داشتند در روز قدس به صحنه آمدند.

وي تصريح کرد: دشمنان به دنبال آن بودند که مردم اراده خود را از دست بدهند ولي مردم ثابت کردند که بيش از بيش به آرمان‌هاي خود پايبند هستند.

پور‌محمدي با بيان اينکه ملت با پشتيباني و صبوري سختي‌ها را پذيرفته است نشان داد از خود‌گذشتگي در راه حق ارزش داشته و به آن عملکرد کردند.

وي تصريح کرد: ايران اسلامي امروز در جايگاه مناسبي بوده و يک کشور عظيمي است به طوري که در اجلاس تهران شاهد اين موضوع بوديم که همه کشورها براي امضا کردن عزت ايران و تاکيد بر قدرتمند بودن جايگاه کشورمان با پاي خود به تهران سفر کردند.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور با بيان اينکه زلزله يک حادثه طبيعي است که خداوند آن را در شرايط مختلفي به وجود مي‌آورد، اظهار داشت: از آغاز زلزله تا به امروز سازمان بازرسي کل کشور در 4 گروه 31 گزارش از منطقه ارائه کرده است که در اين ميان 107 جلسه کارشناسي نيز براي ارائه راهکار انجام داده است.

وي افزود: البته 101 پيشنهاد به مسئولان اجرايي براي بهبود وضعيت اسکان موقت و دايم ارائه کرده‌ايم‌ و در خصوص مسائل بهداشتي مشکلاتي نيز وجود دارد که بايد به آن رسيدگي شود

پور محمدي در ادامه به بازديد امروز خود از مناطق ارسباران اشاره کرد و گفت: در جريان بازديد که به اتفاق رئيس بنياد مسکن کشور صورت گرفت، شاهد بوديم که روند کارها خوب پيش مي‌رود البته ما فکر مي‌کرديم که خسارت جاني بيشتر از اين موضوع باشد ولي از 1333 نفر جمعيت اهر 44 نفر فوتي داشته‌ايم و به خاطر کم بودن خسارت جاني خدا را شاکر هستيم.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در ادامه سخنراني خود در نماز جمعه اهر به چند نکته در خصوص زلزله اخير اشاره کرد و گفت: در جريان بازديد شاهد بودم که برخي از خانه‌هاي نوساز نيز آسيب ديده است و اين جاي تعجب دارد که اين نشان مي‌دهد که در ساخت اين مجموعه‌ها کوتاهي شده و بايد به آن رسيدگي شود.

وي همچنين گفت: ملت ما به خوبي به زلزله‌زدگان کمک کردند و اين جاي تشکر دارد البته مردم بايد خونسردي خود را حفظ کرده و صبور باشند و با تلاش به پيشبرد کارها کمک کنند‌.

وزير اسبق کشور در ادامه با بيان اينکه در زمان مسئوليتم در وزارت کشور سه زمين‌لرزه در شهرهاي لرستان  و کرمان و هرمزگان اتفاق افتاد گفت: در جريان زلزله لرستان 30 هزار واحد مسکوني آسيب ديد که در طول يک سال 20 هزار واحد را آماده و تحويل مردم داديم.

وي در ادامه با بيان اينکه بنياد مسکن انقلاب اسلامي با تجربه‌اي که در زلزله اخير کسب کرده است در اين زلزله نيز با تمام توان وارد شده و تلاش بسيار چشم‌گيري دارد و بازسازي به سرعت انجام مي‌شود و اين کار نيز خيلي سنگين است.

وي با بيان اينکه هر چند امروز روز جمعه بود ولي فعاليت‌ها همچنان با شدت ادامه دارد، امروز مشکلات ساخت و ساز و عوامل اجرايي به کار خود ادامه مي‌دادند‌.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در بخش ديگري از سخنان خود به وعده برخي از مسئولان در خصوص تعيين زمان تحويل مسکن به زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: برخي مسئولان قول‌هايي مي‌دهند که نمي‌توانند به آن عمل کنند و بدهکار مردم مي‌شوند و به مسئولان مي‌گويم مردم به واقعيت‌ها آشنا هستند، در حالي که 21 هزار واحد آسيب ديده است نبايد چنين قولي داد.

وي همچنين گفت: طبق گزارشي که به من داده‌اند 70 درصد وام‌هاي تخصيص يافته به زلزله‌زدگان پرداخت شده است که يک خبر خوبي است و اين نکته قابل توجه است که مردم با هماهنگي و همدلي به پيشرفت کارها کمک مي‌کنند.

پور‌محمدي همچنين اضافه کرد: اميدواريم با مساعد بودن شرايط جوي به کمک مسئولان هر چه زودتر مسکن زلزله‌زدگان قابل سکونت باشد.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور در بخش ديگري از سخنان خود به اعمال تحريم‌هاي يک طرفه عليه کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمنان با اعمال تحريم‌هاي يک جانبه درصدد هستند تا ما را زمين‌گير کنند ولي همان‌گونه که ملت ما با بلايايي طبيعي مواجه مي‌شود و همان طور که در 8 سال دفاع مقدس ايستادگي کردند، قطعا در اين حوزه نيز مقاومت کرده و مبارزه خواهند کرد و ملت ما با ايمان، وحدت و صبوري به مستکبران تودهني خواهند زد.

وي در ادامه به ضرورت وحدت قوا اشاره کرد: اطاعت از ولي فقيه يک ضرورت بوده و بايد سعي کنيم بدون اختلاف و لجبازي در مقابل دشمنان ايستادگي کنيم و اجازه ندهيم از دعوا و اختلافات دروني سو استفاده کنند.

وي خاطر‌نشان کرد: بايد با پاک‌دستي‌، درست فکر کردن، خوب برنامه‌ريزي کردن و بسيج کردن امکانات کشور به وظايف خود به خوبي توجه کنيم؛ راه موفقيت و پيشرفت آن است که آن چه که مانع خدمت به ملت است را از سر راه برداريم.

رئيس سازمان بازرسي کشور با بيان اينکه اگر فساد باشد، جامعه به تباهي کشيده مي‌شود، گفت: فساد در هر حوزه‌اي چه سياسي، چه اجتماعي و حتي خانواده باعث از بين رفتن آرامش و اطمينان شده و جامعه را به تباهي مي‌کشد.

پور‌محمدي در پايان خاطر‌نشان کرد: بايد با وحدت و تلاش سعي کنيم دشمنان را همانند پيش زمين‌گير کنيم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار