با آغاز سال تحصیلی جدید ؛

دانش آموزان مناطق زلزله زده به مدرسه می روند یا بیمارستان!؟

سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز می شود که بسیاری از مدارس آذربایجان شرقی که تبدیل به بیمارستان شده بود به آموزش و پرورش تحویل داده نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، 21 مرداد ماه امسال حادثه ای رخ داد که دل مردم ایران را لرزاند.
شهرستان های اهر ورزقان و هریس از توابع آذربایجان شرقی شاهد دو زلزله با ریشتر بالا بودند و از آن روز تابه امروز بیش از یکهزار بار پس لرزه هایی با درجات مختلف این شهرستان ها و روستاهای اطراف را لرزاند.

این در حالی است که بیش از 700 مدرسه در مناطق زلزله آذربایجان شرقی قرار دارند بسیاری از مدارس تنها ساختمان های سالم در این مناطق بودند.
پس از زلزله مدارس مقاوم سازی شده و باز سازی شده در روستاهای آذربایجان شرقی به پایگاه ها برای انبار مایحتاج و همچنین بیمارستان و سرپناه مردم این مناطق مبدل شد.

در برخی روستاها که کاملاً تخریب شده مدارس سالم ماندند و مردم روستا از فضای مدرسه استفاده می کنند.

مدارسی که به بیمارستان های صواب و مراکز درمان برای مردم زلزله زده تبدیل شدند در ورزقان در حالی که بیمارستان تازه احداث شده تخریب شده بود یکی از مدارس به بیمارستان تبدیل شد.

منطقه خواجه در 60 کیلومتری اهر نیز یکی دیگر از روستاهایی است که هیچ اثری از آن باقی نمانده و تنها مدرسه این روستا با دو کلاس درس محل نگهداری نفر؟؟؟ مردمی همچون آب و کنسرو های غذا است روستای گوره درق، اورنگ، باج باجی، و .. نیز نمونه های دیگری هستند مدارسی که حتی دام ها نیز از تبری؟ حمله حیوانات درنده در آن نگهداری می شوند.

این در حالی است که مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور پیش از این در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از در اختیار قرار گرفتن مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان خبر داده بود.

رئیسی بیان داشته بود تا پایان شهریور باید در تمامی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
اما حال با بیان وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه ها در یکی از همین مدارس روستاهای زلزله زده برگزار شده در پاسخ به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: که هنوز تعدادی از مدارس باقی مانده از آن ها به عنوان سرپناه و بیمارستان استفاده می شود.

وي افزود: در این مدارس فضای آموزش بیش از حد نیاز بوده به این ترتیب آموزش و پرورش اجازه برقراری بیمارستان و استفاده های دیگر از این فضا را داده تا مشکلات مناطق زلزله زده حل شود.
گرچه که آموزش و پرورش قول عدم ایجاد مشکل برای دانش آموزان در مناطق زلزله را در یان صورت داده اما اندکی تفکر کافی است که آیا شروع سال تحصیلی جدید در مدارس برای دانش آموزان مناطق زلزله زده با این شرایط به نفع دانش آموزان است یا این که فرصت بیش از یک ماهه برای مسئولین کافی نبود که باز هم دانش آموزان در مظلومیت قرار بگیرند و فضای دیگر برای اشتغال نباشد./ف

گزارش از محبوبه مرادي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار