لاريجاني در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

مجلس در‌صدد اتخاد تصميمات جديدي است تا فشار گراني از دوش مردم برداشته شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نشست‌هاي مشترك مجلس و دولت براي حل مشكلات اقتصادي كشور گفت: دولت مسئول كنترل گراني‌ها است چرا كه قوه مقننه مسئوليت اجرايي كشور را برعهده دارد و حساسيت مجلس براي اين است كه تصميمات جديدي متناسب با شرايط اتخاذ شود تا فشار گراني از دوش مردم برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز(شنبه) در حاشيه مراسم آغاز سال تحصيلي جديد در مدرسه شهيد مطهري تهران در جمع خبرنگاران گفت: امسال در شرايط مهمي سال تحصيلي جديد را آغاز كرده‌ايم و با توجه به اينكه سال تحصيلي جديد در دهه كرامت و هفته دفاع مقدس قرار دارد از دانش‌آموزان توقع مي‌رود توجه ويژه‌اي به اين مسائل مهم معطوف دارند.

رئيس مجلس همچنين درباره تغييرات نظام آموزشي اظهار داشت: اكنون براي ارزيابي زود است و بايد نظام آموزشي جديد مورد كاوش قرار بگيرد تا بتوان درباره آن اظهار نظر كرد.

نماينده مردم قم در مجلس افزود: سند تحول آموزش و پرورش يك سند مهم است كه بايد منتظر نحوه اجراي آن باشيم و مدت زماني سپري شود تا بتوان درباره نتايج آن اظهار نظر كرد.

رئيس مجلس در پايان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره نتايج نشست‌هاي مشترك دولت و مجلس و همچنين نشست مشترك سران سه قوه در خصوص گراني‌ها و وضعيت اقتصادي كشور اظهار داشت: مسئله گراني و توجه به اشتغال در واحدهاي توليدي از دغدغه‌هاي ويژه مجلس است.

لاريجاني ادامه داد: حوادثي كه در چند ماه اخير رخ داده اين حساسيت را بوجود آورده كه جلسات مختلفي براي كنترل گراني‌ها با دولت تشكيل شود و مباحث مطرح‌شده در اين زمينه براي اين بود كه مشخص شود كه دولت چه اقداماتي براي كنترل اوضاع و مقابله با گراني‌ها انجام داده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: دولت مسئول كنترل گراني‌ها است چرا كه قوه مقننه مسئوليت اجرايي كشور را برعهده دارد و حساسيت مجلس براي اين است كه تصميمات جديدي متناسب با شرايط اتخاذ شود تا فشار گراني از دوش مردم برداشته شود و اين تصميمات با سرعت و دقت بيشتري اجرايي شده و گراني‌ها را مهار كند.

وي در ادامه با بيان اينكه دانش‌آموزان بايد شرايط كشور را بشناسند، اظهار داشت: دانش‌آموزاني كه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تحصيل مي‌كردند با شناخت از شرايط ويژه كشور توانستند اقدامات مناسبي را براي ارتقاي همه‌جانبه كشور صورت دهند.

رئيس مجلس همچنين تصريح كرد: معلمان اكنون به دنبال توسعه همه استعدادهاي دانش‌آموزان هستند و اين موضوع جزء اركان فكري مورد تأكيد در سال تحصيلي جاري است كه طبق آن دانش‌آموزان بايد در همه ابعاد آموزشي و تربيتي رشد كنند.

لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره ايام تحصيل خود گفت: آن زماني كه تحصيلم را به اتمام رساندم به خاطر معدل توانسته بودم در چند دانشگاه قبول شوم كه اين موضوع برايم خاطره‌انگيز بود.

وي اضافه كرد: به يكي از معلمانم به نام آقاي نوري كه معلم رياضي‌ام بود ارادت ويژه‌اي داشتم و اين درس را با شيفتگي دنبال مي‌كردم.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، گرانی ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیر کاشف
۰۹:۵۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
بهتر است بگوییم دولت باعث گرانیهاست
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۵۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
حالا گرانی رو گردنبند کنید بندازین گردن همدیگه،بابا مردم له شدن یکی یه کاری بکنه.مگه ما تو دوران جنگ بسر میبریم که این همه آشفتگی تو بازاره
آخرین اخبار