شهرکرد /

پایان جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای نیاوران

جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری، پس از شش روز نمایش توانمندی های هنرمندان این استان در فرهنگسرای نیاوران تهران، به كار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری به عنوان دوازدهمین استان كشور ، در محل فرهنگسرای نیاوران تهران با حضور هنرمندان و مسئولان كشوری این استان در رشته های مختلف هنری برگزار شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت:هدف از برگزاری جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری، ارتقای بصیرت دینی، مبانی اخلاقی در مناسبات اجتماعی، استفاده كامل از اوقات فراغت، ایجاد فرصت های شغلی و استفاده از ظرفیت اشتغال زایی در حوزه هنری است.

حسین گنجي افزود: معرفی جلوه های فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری به بازدیدكنندگان داخلی و خارجی و افزایش تعلق خاطر مردم اين استان به ویژگی های هنری، ارائه بسته های توسعه فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری ، توجه ویژه به خرده فرهنگ ها و اقوام مختلف، برنامه ریزی استراتژیك برای مدیریت و انسجام ملی، حفظ، احیاء آداب و رسوم محلی، ایجاد مصونیت فرهنگی جوانان به عنوان قشر آسیب پذیر از طریق توسعه فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری از دیگر اهداف برگزاری هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری است.

وی تصریح كرد:صیانت از آثار میراث هنری و اتخاذ تدابیر به منظور آشنایی مردم پایتخت به پیشینه فرهنگی و تاریخی و مفاخر فرهنگی هنری استان های اجرا كننده، ارتقای سطح تعامل فرامنطقه ای و بین المللی، فرهنگ بومی استانها از طریق آثار و پیشینه هنرمندان از مهم ترین اهداف برگزاری هفته هنر است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت فرهنگ همگرایی بین واحدهای استانی از طریق برگزاری نشست خبری و تأكید ویژه به ظرفیت ها و قابلیت های منحصر استان و تأكید بر ارائه فعالیت های هنری در هفته هنر به عنوان فعالیت اصلی و قالب هنری از دیگر راهبردهای پیشرفت است.

وی افزود: نمایشگاه هفته هنر با 12 غرفه برپا شد و این غرفه ها شامل غرفه مد و لباس استان چهارمحال و بختیاری ، لباس محلی، سوغات، تولیدات اين استان، میراث هنری و حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی بود.

جشنواره هفته هنر استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان دوازدهمین استان كشور، از 25 تا 29 شهریورماه، در محل فرهنگسرای نیاوران تهران، میزبان علاقمندان می باشد. /س

در این جشنواره، 200 اثر فاخر، در بخش هنرهای تجسمی و هنرهای دستی، در 12 غرفه در بخش نمایشگاهی، ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.