صمد نيكخواه بهرامي:

عناوين شخصي برايم مهم نيست/بعد از بازي با هند شانس صعود هم برايمان قائل نبودند

كاپيتان تيم ملي بسكتبال گفت:‌ بعد از بازي اول فكر مي كردند اين تيم از گروه خود هم صعود نمي كند اما با يك كار گروهي و بازي تيمي، به قهرماني رسيديم.

صمد نيكخواه بهرامي پس از قهرماني در كاپ آسيا در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ابتدا به صحبت در مورد قدرت حريفان آسيايي پرداخت و تأكيد كرد:‌ در چند روز اخير صحبت ها از اين بود كه تيم ها با تركيب اصلي به كاپ آسيا نيامده اند در حالي كه واقعا اين طور نيست، تيم ها با آمادگي كامل و رفتن به اردوهاي مختلف به خصوص اروپايي وارد ژاپن شدند و به جز چين بقيه تيم ها تركيب اصلي شان را داشتند.

وي ادامه داد:‌ فرق اين مسابقات با جام ملت هاي آسيا در اين است كه در كاپ آسيا تنها تيم و در جام ملتها 16 تيم حضور دارند. حالا كه با غيب برخي بازيكنان اصلي اين جام را برده ايم، اميدواريم با حضور غايبان و كمك آنها سال بعد قهرماني آسيا را پس بگيريم.

*با حضور غايبان تيم قوي تر مي شود

كاپيتان تيم ملي در مورد اينكه آيا انگيزه بازيكنان در سايه مانده و غيبت بازيكنان خسته نيروي محركه ايران بود گفت : واقعا به اين شكل نيست. نفرات اصلي اي كه نبودند بازيكنان بسيار بزرگي هستند و حضورشان كمك زيادي به تيم مي كند. درست است كه بدون چند بازيكن قديمي قهرمان شديم اما با آمدن آنها تركيب واقعا قوي تر مي شود.

*نمي خواستم يار روبرويم گل بزند

وي در مورد حركت تأثير گذار ثانيه هاي آخر خود كه بازدن توپ تاکوتوشي فوروكاوا جلوي حمله ژاپني ها و از دست رفتن نتيجه را گرفت توضيح داد:‌ با دفاع خوب مي توان بازي را برده و با حمله همه چيز را كنترل كرد.

فشار دفاعي در اين بازي واقعا زياد بود ونتيجه 53بر51 نيز اين موضوع را نشان مي دهد. من در كل بازي فرصت زدن يك شوت آزاد را هم پيدا نكردم. فينال برايمان با اين شرايط به شدت سخت بود و در آن چند ثانيه آخر كه با 2 امتياز پيش افتاديم توپ به دست شماره چهار حريف افتاد كه میدانستیم بازیکن شوتزنی است و در صورت تبدیل این حمله به گل شرایط بدی پیش می آيد من هم تمرکزم روی این بود که حداقل یار روبرویم گل نزند را خوشبختانه جلوی این حمله گرفته شد و توپش را زدم.

*یک شوت راحت هم نزدیم

نیکخواه بهرامی درباره از دست رفتن اختلاف هفت امتیازی نیمه اول تاکید کرد پس از شروع نیمه دوم به خصوص در ابتدای کار در ریباند و دفاع مشکل داشتیم و تیم ژاپن نیز با چند حمله توپ را گرفته و اختلاف را کم کرد. بازی به قدری با فشار بالای دفاعی پی گیری می شد که هیچکس یک شوت راحت نزد اما در لحظات سرنوشت ساز پایانی تمرکز ما بالاتربود و قهرمانی را گرفتیم

*عناوین برترین بازیکن با قهرمانی می آید

وی در مورد بحث کهنه شده رقابت با فادی الخطیب و کنار گذاشتن وی تاکید کرد: پیش از جام نیز چنین بحث هایی مطرح شد در حالی که واقعا رقابتی در این زمینه نمی بینیم وقتی قهرمان می شویم عناوینی مثل با ارزشترین بازیکن و بهترین فوروارد و ... همه در سایه قهرمانی به دست می آید و همیشه بهترین ها از ترکیب تیم قهرمان انتخاب می شوند در این تورنمت سبک بازی تيم متفاوت بود و تمام بازيکنان در کنار هم به قهرمانی کمک کرد. واقعا هم عناوین شخصی در هیچ لحظه برایم مهم نبوده بسکتبال یک کار گروهی است و به خصوص در چنین تورنمنتي همه از بازیکنان و مربی گرفته تا بدنساز تیم، در پیروزی تاثیر گذارند.

کاپیتان تیم ملی در مورد ناهماهنگی ابتدای کار اشاره کرد: ما تنها یک هفته قبل از این تورنمت تمرین کردیم و در روز اول با بازی مقابل هند فکر می کردند این تیم حتی از گروه خود نیز بالاتر نمی روند اما تیم روز به روز بهتر شده و حتی از بازی دیروز مقابل فیليپين هم رشد آن قابل مشاهده بود کسانی که از نظر فنی اطلاعات قوی تری دارند متوجه سبک متفاوت بازی تیم می شوند که تیمی تر، با فکر و اصولی تر بازی میکند بچیروویچ بزرگتر از ماتیچ و ترومن است.

صمد تصریح کرد: بچیروویچ سرمربی جدید تیم سطح بالاتر و بهتری نسبت به ماتیچ و ترومن دارد و کمک بزرگی به برگرداندن قهرمانی کرد سال قبل بعد از بازیهاي جام ملت ها قول داده بودم که آن بازي ها یک اتفاق بود و قهرمانی را بر میگردانیم و حالا خوشحالم که با یک تیم جوان و متحول شده  این عنوان را گرفتیم./مح

برچسب ها: بهرامی ، کویت ، الاهلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۱
ایران عالیه فوق العادست
نمی دونم وقتی بسکتبال هست کسی هم فوتبال بازی می کنه
آخرین اخبار