بجنورد/ نمانیده بجنورد در مجلس:

حاشیه رود اترک رنگ شالیکاری به خود می گیرد

نماینده مردم بجنورد،مانه،سملقان،جاجرم وگرمه در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود آب ، کشت برنج در حاشیه رود اترک بصورت یک سال در میان انجام می‌شود.

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری با بیان این‌که این منطقه بیشتر کشاورزی را شامل می‌شود و از محصولات خوب باغی برخوردار است، گفت: عدس و انگور از جمله محصولات بومی این منطقه هستند.

بجنورد،مانه،سملقان،جاجرم وگرمه با اشاره به سد شیرین دره و تأمین آب مورد نیاز، گفت: در حاشیه رود اترک برنج‌کاری صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت مرغوب برنج این منطقه گفت: برنجی که درحاشیه رود اترک تولید می‌شود قیمتی به مراتب بیشتر ازبرنج طارم دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تولید این محصول گسترش پیدا کند به طور قطع در زمینه‌های مختلفی می تواند به کمک آید.

جعفری با یادآوری این‌که برنج‌کاری از قدیم در حاشیه رود اترک متداول بوده است، اظهار داشت:خشکسالی‌های اخیر به طور طبیعی در کشت برنج منطقه تأثیرگذار است لذا با توجه به کاهش میزان آب منطقه، کشت برنج یک سال در میان صورت می‌گیرد و به عبارتی آب نوبت‌بندی شده است.

بجنورد،مانه،سملقان،جاجرم وگرمه در مجلس نهم اظهارداشت: به طور قطع با توجه به سیل‌هایی که در این منطقه رخ می‌دهد، لازم است در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اقدام اساسی صورت گرفته و از برنجکاران این منطقه حمایت اساسی صورت گیرد./س
برچسب ها: شاکیکاری ، رود ، اترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.