احمدي نژاد در گفتگو با سي ان ان: پاسخ ايران به هر تجاوزي روشن است

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران در گفتگوي اختصاصي با سي ان ان گفت: پاسخ ايران به هر گونه تهديد و تجاوز روشن است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، احمدي نژاد درباره واکنش ايران به حمله اسرائيل به ايران گفت پاسخ ايران که روشن است و نيازي به توضيح آن نيست زيرا هر کشوري حق دفاع از خود را دارد ولي سوال اينجاست که چرا بايد دنيا به شکلي اداره شود که هر فردي به خود اجازه دهد که کشوري بزرگ و تاريخي مانند ايران را براساس اتهام هايي که خود آن را جعل کرده اند تهديد کند. اين کاري است که با همه مي توان انجام داد.

وي ادامه داد کشوري ديگر نيز مي تواند بگويد که کشوري ديگر فلان فعاليت را انجام مي دهد و بر همين اساس نيز بايد به آن کشور حمله کرد. آيا اين مي تواند فرمولي موفق براي اداره دنيا باشد.

رئيس جمهور ايران درباره اينکه آيا از اينکه جنگي در کوتاه مدت بين ايران و اسرائيل شروع شود بيم دارد يا نه گفت البته صهيونيست ها خيلي دنبال اين ماجراجويي هستند و بسيار به دنبال جعل مسائل هستند تا با اين ماجراجويي ها و رفتارهاي ماجراجويانه براي خود فرصت ايجاد کنند.

محمود احمدي نژاد درباره فيلم توهين آميز به ساحت پيامبر گرامي اسلام و کشته شدن سفير آمريکا در بنغازي گفت پيش از هر چيز بايد گفت ما اصولا هر اقدامي را که توهين به مقدسات ديني هر گروهي از مردم باشد و باعث تحريک شود محکوم مي کنيم، در کنار آن البته ما هر نوع افراط گري را نيز محکوم مي کنيم.  کاري که صورت گرفت کار زشتي بود، توهين به پيامبري الهي کاري زشت بود و ارتباطي با آزادي بيان ندارد و تضعيف يا سوء استفاده از آزادي بيان به شمار مي آيد و در بسياري نقاط يک جرم به شمار مي آيد و نبايد صورت گرفت.

وي ادامه داد اميدواريم روزي را شاهد باشيم که سياستمداران براي پيش بردن سياست هاي خود از توهين به مقدسات استفاده نکنند. با اين حال باور ما اين است که اين مساله در فضايي انساني و معنوي حل و فصل شود و ما دوست نداريم هيچ انساني به هر علتي در هر نقطه از دنيا جان خود را از دست بدهد.

وي درباره اينکه آيا بايد اين اعتراض ها متوقف شود يا نه گفت من نمي توانم براي ملت ها تکليف تعيين کنم ولي باور دارم که افراط گرايي، افراط گرايي هاي بعدي را در پي خواهد داشت. شايد اگر سياستمداران در غرب مواضع بهتري در قبال کلمات، تصاوير با فيلم هايي که از نظر ما موهن بودند داشته باشند، اوضاع بهتري داشته باشند.

مشروح اين مصاحبه روز سه شنبه، ساعت دوازده به وقت لندن از سي ان ان پخش مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۰۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۱
دمش گرم خدای خیلی مرده شجاعت داره . ما میجنگیم
آخرین اخبار