زاهدان /

61 روستاهای گردشگری در سیستان و بلوچستان

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با تصویب پنج روستای هدف گردشگری دیگر از سوی سازمان متبوع شمار روستاهای هدف گردشگری استان به 61 مورد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  حسنعلی شهركی افزود: در نشست اخیر كارگروه عملیاتی روستاهای هدف گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور 120 روستای هدف گردشگری در ایران به تصویب رسید كه از این تعداد پنج روستا متعلق به سیستان و بلوچستان بود.
وی بیان كرد: این روستاها شامل 'سنگان' در خاش، 'جون آباد' در زاهدان، 'كندرك' در زهك، 'فیروزه ای' در زابل و روستای 'ناهوك' در سراوان است.
وی اظهار داشت: پیشتر 56 روستا در سیستان و بلوچستان به تصویب كارگروه عملیاتی روستاهای هدف گردشگری كشور رسیده بود.
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در پی هماهنگی های انجام گرفته روستاهای هدف گردشگری استان به منظور میزبانی از گردشگران و طبیعت گردان به امكانات و زیرساخت‌ های گردشگری مجهز می ‌شود.
شهركی افزود: قرار است تا پایان امسال در 10 روستای هدف گردشگری سیستان و بلوچستان با استفاده از اعتبارات ملی و استانی امكانات رفاهی، گردشگری و بهداشتی فراهم شود.
وی اعتبار در نظر گرفته برای ایجاد امكانات مذكور در هر روستای هدف گردشگری سیستان و بلوچستان را یك میلیارد ریال عنوان كردو اظهار داشت: 20 روستای دیگر سیستان و بلوچستان برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای هدف گردشگری كشور در نوبت است. /س
برچسب ها: روستای ، گردشگری ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.